9. - 16.11.2017
Medzinárodný filmový festival Bratislava posledné tri roky vo svojej vizuálnej koncepcii vychádza z prepojenia hlavnej témy aktuálneho ročníka a festivalového programu. Ako komunikačnú tému si každý rok volí jednu z programových sekcií festivalu. Tento rok je ňou sekcia Lexikón: Filmové herectvo.
Oficiálny festivalový spot a celá vizuálna koncepcia vychádza z tejto témy. Tému však nespracováva prvoplánovo – nepromuje sekciu len ako formálny obsahový prvok festivalu. Komunikuje atmosférou situácie, príbehu, momentu, ktorý je s témou spojený. Tento rok je tou témou filmové herectvo, ktorému sa venuje programová sekcia Lexikón. Herectvo bude vždy základný nositeľ emócie a nikdy nebude vymenené ani nahradené technológiu. Technológia sa ale stáva súčasťou filmu aj v žánroch a situáciách, ktoré by sme nepredpokladali. V jednozáberovom spote herci Anna Rumanová a Matej Marušin odohrali klasickú filmovú romantickú situáciu pred zeleným plátnom. Autor spotu Martin Hasák bez slov, bez dialógu, bez popisnosti diváka ponorí do filmového procesu, výtvarnosti silnej zelenej farby, ktorá aj napriek svojej technickosti a neemotívnosti v kombinácii so živou emóciou vytvára veľmi silný výtvarný koncept.
ON je ako klasický romantický filmový hrdina, strapatý, drsne obyčajný a ofúknutý vetrom.
ONA je krásna, s výraznou no jednoduchou tvárou a jemne vlnitými svetlými vlasmi.
Pri príležitosti 100. výročia fínskej nezávislosti zostavila Fínska filmová nadácia (SES) špeciálnu kolekciu domácich krátkych filmov nakrútených v posledných rokoch. Výber siedmich kraťasov, ktoré oscilujú od komorných drám cez animovanú fantasy až k experimentálnemu dokumentu, bude možné zhliadnuť v rámci premietacieho bloku, ktorý s škandinávskym domom spoluorganizuje Fínske veľvyslanectvo v Prahe. Premietané krátkometrážne SNÍMKY: Za oponou | Verhon takaa Teemu Nikki, 2013, Fínsko, 7’, OV (fín) + AT + eST Školský spevácky konkurz v 80. rokoch. Steve poctivo trénoval, ale spievať pred publikom nie je vôbec ľahké. Možno by to šlo jednoduchšie za oponou. Tento nenápadne zábavný krátky film, ktorý rozpráva príbeh o prežití speváckej súťaže v malomestskej škole, môže pri spomienkach na hrozivé okamihy z detstva vyvolať pocity nostalgie, pričom zároveň ukazuje, že skutky láskavosti vedú k rovnakej odplate, aj že občas je najlepšie vystupovať za oponou. Sirocco Mikko Kuparinen, 2012, Fínsko, 15’, OV (fín) + AT + eST Snímka takmer bez dialógu rozpráva silný príbeh plachej mladej ženy, ktorá nachádza za smetiakom opustené dieťa. Odnáša nemluvňa domov, nachádzav ňom útechu a vytvára si s ním ľudské puto, ktoré sa jej nedarí nadviazať s dospelými, obzvlášť po tom, čo sa jej vyhliadka fungujúceho vzťahu mení na zlý sen. Bosorácka hodina | Juhannusyö Miikka Leskinen, 2014, Fínsko, 16’, OV (fín) + AT + eST Letný slnovrat v zatmení hriechu a povier. Aino má oči len pre Perttua, no keď sa počas beznočnej noci ukáže jeho pravá povaha, jej ilúzie sa rozplývajú. Fínsky ľud si dodnes udržiava množstvo zvyklostí a tradícií, súvisiacich so svätojánskou nocou, počas ktorej sa odohráva aj dej tohto filmu, zasadeného do fínskej divočiny. Snímka skúma svätojánske mystické hodiny plné ohňa a zaklínadiel lásky očami Aino, zbláznenej do jedného mladého muža. Tichý týždeň | Hiljainen viikko Jussi Hiltunen, 2011, Fínsko, 17’, OV (fín) + AT + eST Jussi Hiltunen skúma vo svojom filme zložité emócie, doznievajúce po prestrelke pred disko klubom v mes- tečku na severe Fínska. Jej dvaja svedkovia sa snažia vyrovnať s pocitmi straty, smútku a viny. Hiltunenova tvorba zdá sa inklinuje k vykresľovaniu zložitých ľudských emócií, keďže aj vo svojom dlhometrážnom debute Krajina bez zákona (Armoton maa, 2017) pracuje s témami viny a odpustenia. Aigina Jouni West, 2014, Fínsko, 10’, OV (fín) + AT + eST Pred tisíc rokmi bolo Laponsko terčom opakovaných nepriateľských nájazdov. Mierumilovní Sámovia ušli zakaždým, keď sa ocitli na prehrávajúcej strane. Raz sa však jeden z nich rozhodol proti utláčateľom bojovať a ochrániť svoju rodinu. Príbeh, čerpajúci zo sámskej mytológie, natočený v štýle japonských anime, je prvým animovaným filmom v sámčine z dielne sámskeho režiséra. Núdzové volania | Hätäkutsu Hannes Vartiainen, Pekka Veikkolainen, 2013, Fínsko, 15’, OV (fín) + AT + eST Obsah filmu nemusí byť vhodný pre všetkých divákov, nie azda kvôli príliš explicitnému zobrazeniu reality ako skôr kvôli zvukovej stope filmu, ktorá je postavená na autentických nahrávkach tiesňových volaní zachy- tených Fínskym centrom núdzových volaní. Záznamy podávajú svedectvá o rôznych udalostiach, od náhleho pôrodu dvojčiat až po prestrelku na pôde školy; avšak v centre diania tohto nápaditého dokumentu stojí posledné volanie o pomoc vyslané z trajektu Estonia, ktorý sa v roku 1994 potopil v Baltskom mori. Všetky snímky uvádzame v originálnom znení s českými a anglickými titulkami. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky eST - elektronicky klikané slovenské titulky Zobraziť viac
Sherry, sebadeštruktívna obchodníčka s dekoratívnou kozmetikou, žije podľa vlastných pravidiel. Svoje dni trávi sebavedomým vychvaľovaním líčidiel a noci balením mužov po baroch. Inšpiráciu hľadá v motivačnej literatúre a rada sa odreagúva pri starých, čiernobielych filmoch, ktoré sleduje na malom televízore, než sa vydá do najbližšieho baru, aby unikla predmestskému spoločenskému prostrediu, v ktorom žije. V bare si zapaľuje jednu za druhou, preháňa to s pitím a neprieberčivo balí mužov, aby s nimi trávila noci anonymným sexom. Čoskoro sa dozvedáme, že Sherry sa nestretáva s vlastnou rodinou. Len občas navštívi svoju dcéru Alice, v starostlivosti sestry Abby, ktorá v sebe prechováva tiché sklamanie a hnev. Abby si teraz navyše vyžaduje, aby Sherry konečne prevzala zodpovednosť, ak nie emočnú, tak aspoň finančnú. o otcovi dieťaťa pritom nepadne ani slovo. Tvárou v tvár tomuto ultimátu sa Sherry pokúša otvoriť si so svojou najlepšou kamarátkou Danny kozmetický salón. Keď sa však jej romantické a obchodné plány začnú rozpadať, preberá Sherry kontrolu nad svojim životom v dramatickom zvrate udalostí. Zobraziť viac
Zapísané/Nezapísané | Scris/Nescris Adrian Silisteanu, 2016, Rumunsko, 20’, OV (rum.) + AT + eST Na pôrodníckom oddelení sa rómsky pár dozvie, že ich maloletá dcéra práve porodila dievčatko. Zdá sa, že jej päťdesiatročný otec Pardică sa z dcérinho skorého materstva príliš neteší a pripisuje ho za vinu svojej žene. Atmosféra hustne, keď ich zamestnanec nemocnice požiada, aby dieťaťu podpísali rodný list. Bezprostredné riziko, že ich štátne orgány od dcéry oddelia, podnecuje Pardicu konať. Amatéri | Amateurs Naveen Padmanabha, 2016, India, 12’, OV (ang.) + AT + eST Traja mladí muži si na sídlisku v Pune, v indickej Maháraštre, zostroja anténu na svoje amatérske HAM rádio. Chcú sa spojiť s Medzinárodnou vesmírnou stanicou (ISS), obiehajúcou Zem. Jej astronauti tak začnú s prenosom informácií o počasí v kozme pre všetkých poslucháčov amatérskeho rádia. Mladík s anténou v ruke putuje rozličnými priestormi, počúvajúc prenosy z rôznych frekvencií. Vdych | Inhale Sean Mullan, 2017, Veľká Británia, 16’, OV (ang.) + AT + eST Tento krátky dokumentárny film sleduje Jima, ktorý sa so stratou manželky a dcéry vyrovnáva krotením divokých koní. Snímka, ktorá je vhľadom do mysle jedného muža a jeho vnímania vlastnej existencie, v porovnaní s existenciou iných, skúma nekonečné tempo života prostredníctvom energie, ktorú nemožno zničiť, ale len premeniť. Vdych je súčasťou projektu Bridging the Gap, novej dokumentárnej iniciatívy, ktorá ponúka nádejným filmárom školenia a nové tvorivé príležitosti. Ďalší | Sledujuščij Elena Brodach, 2016, Rusko, 7’, bez slov Ďalšia noc, ďalšie nahé telo v jej posteli. Necíti lásku, len vášeň. Ostrý chirurgický nôž v ruke a ukrytá krabica, plná jej tajomstiev. Len ona vie, ako sa to všetko skončí a kto bude jej ďalšiu obeťou. Ostrovy / Les Îles Yann Gonzalez, 2017, Francúzsko, 23’, OV (fran.) + AT + eST Postavy v tomto filme blúdia labyrintom erotiky a lásky, kde je ich jediným sprievodcom túžba. „Veľmi som chcel, aby to bola ‚sentimentálna partia‘. Dokonca aj monštrum je sentimentálne,“ povedal režisér Yann Gonzalez. „Snažil som sa, aby film bol ako sen, láskavý a erotický zároveň… Chcel som zinscenovať fantázie temným, občas možno trochu klišé spôsobom a obohatiť ich o vrstvu citov… Zrazu sa k tomu celému pridáva ultralyrický ľúbostný dialóg, ktorý je však a priori veľmi surový.“ Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky eST - elektronicky klikané slovenské titulky Zobraziť viac
Paula, ktorej ostala len prázdna peňaženka, mačka a dvere, ktoré jej každý zatvára pred nosom, je po dlhšom čase naspäť v Paríži. Počas svojej cesty stretáva rôznych ľudí, no jednou vecou si je istá: je pripravená svoj život opäť naštartovať so štýlom a eleganciou. K chladnému vzťahu s vlastnou matkou a ignorovaniu od väčšiny jej bývalých kamarátov sa pridajú aj kopačky od Paulinho dlhoročného priateľa. Ako nezodpovedná tak vynaliezavá Paula sa však pomaly šplhá na spoločenskom rebríčku, vymieňajúc dočasné provizórne ubytovanie za lacný hotel a postupne až skromné no slušné bývanie. Hrdinka má jedno oko modré a druhé hnedé a táto zvláštnosť ju privádza do jednej z mnohých zaujímavých situácií pri tom, ako sa z pomýlenej identity vykľuje ponuka novej práce. Film, ktorého dej sa odohráva do parížskej štvrti Montparnasse na ľavom brehu Seiny, vznikol s obmedzeným rozpočtom a takmer výhradne ženským obsadením štábu. Zobraziť viac
Coralie žije na opustenom mieste so starším mužom, ktorý môže, ale nemusí byť jej otcom. Jej matka bola práve zavretá do psychiatrickej liečebne. Neďaleko žijú traja miestni „gangstri“, ktorí predávajú drogy a začínajú aj s prostitúciou. Keď sa z väzenia vráti Pierre, spustí sa sled udalostí s krvavým koncom. Denis Côté však nenakrútil gangsterku, ani rurálny gotický horor; Všetko, čo ona chce je príbehom osamotenia. v pozadí je nevypovedaná minulosť a v centre pozornosti Coralie a jej snaha oslobodiť sa od tohto všetkého. Minimalistický príbeh z bezútešného sveta je rozprávaný čiernobielymi obrazmi so zaujímavými kompozíciami a veľkou hĺbkou. Zobraziť viac
Pre prípad poistnej udalosti sú palubné dosky áut na ruských cestách vybavené kamerami, ktoré neustále snímajú premávku, aby mohli poskytnúť dôkazy o vinníkoch dopravných nehôd. Nezamýšľaným dôsledkom tejto praxe je množstvo náhodne zaznamenaných bizarností, ktoré vo forme virálnych videí šokujú a bavia internetovú verejnosť a mimovoľne prenikajú do predstáv o súčasnom Rusku a jeho zvyklostiach, dotvárajú obraz ruskej krajiny i nátury. Dmitrij Kalašnikov je v tomto prípade skôr kurátorom, než režisérom v pravom zmysle slova. Jeho konceptuálna mozaika nájdených videí dôsledne napĺňa vytýčenú štruktúru a drží sa metódy, ktorou sám sebe zakázal strihové zásahy vo vnútri jednotlivých obrazov. Nevesta na úteku, pomätený narkoman na kapote auta, zblúdený parašutista, dejisko vraždy Borisa Nemcova v blízkosti Kremľa… a tony zdemolovaných karosérií. Čiernočierny humor a absurditu strieda šok, ohurujúce obrazy skazy, od ktorých nemožno odtrhnúť oči. Zavolajte niekto záchranku! Zobraziť viac
Tutti Marek Jasaň, 2016, Slovensko, 1’, OV (sk) + AT Téma: ruky De Luxe Mária Pinčíková, 2016, Slovensko, 19’, OV (sk) Pozývame Vás stráviť Silvester do strediska kultúry s Vašimi príbuznými a priateľmi. Zažijete bohatý program, spevácke vystúpenie či najlepšie vtipy minulého roka. Kto vyhrá hlavnú cenu v tombole? O sestre Barbora Sliepková, 2016, Slovensko, 16’, OV (sk) + AT Dokumentárna esej o dospievajúcom dievčati vykresľuje svet očami mladého, inteligentného človeka, ktorý sa nedobrovoľne rozhodol izolovať sa. Film je o vzdialenostiach medzi ľuďmi a o tom, aké to je, mať z nich strach. Yours Michal Fulier, 2017, Slovensko, 6’, OV (sk) + AT Film, ktorého naratív poháňa hudba, rozpráva príbeh ženy po tom, čo stratila muža. Pomocou virtuálnej reality objavuje alternatívu, v ktorej spolu môžu žiť aj naďalej, navždy. Tento svet sa však pre ňu stáva nielen potešením ale aj väzením. Čína Gregor Valentovič, 2016, Slovensko, 17’, OV (sk) + AT Miša je bývalá profesionálna plavkyňa, ktorej kariéru náhle uťala vážna autonehoda. Odvtedy prerušila vzťahy s takmer všetkými okolo, snažiac sa nájsť pokoj a mier v samote. Jedného dňa však zazvoní zvonček a minulosť zaklope na dvere. Otvorí ich? Kontrast Barbora Bárková, 2017, Slovensko, 4’, OV (sk) + AT Znázornenie ľúbostného príbehu pomocou symbolov a farieb je zároveň varovaním pred vzťahom, v ktorom jeden len berie a druhý len dáva. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky Zobraziť viac
V opustenom horskom hoteli, ktorý dnes už len naznačuje dobu svojej zašlej slávy a luxusu, prebieha psychologický experiment. Na jednom mieste sa stretne osem dobrovoľníkov z radov vojnových veteránov, zastupujúcich rôzne národnosti a etniká bývalej Juhoslávie, aby tu podstúpili spoločnú terapiu. V atmosfére obrovského prázdneho hotela vyplávajú na povrch tie najhlbšie rany minulosti, zasadené rodinou či vojnovou skúsenosťou. Slovinský terapeut, ktorý má skupinu na starosti, iba ťažko zvláda nebezpečne výbušnú zmes, ktorú môže okamžite zapáliť každé slovo vykríknuté bez rozmýšľania alebo krivý pohľad. Kandidát Bosny a Hercegoviny na Oscara ako najlepší cudzojazyčný film sa stal jedným z najvýraznejších filmov súťaže 52. ročníka MFF Karlovy Vary a z festivalu si odniesol Zvláštnu cenu poroty. Zobraziť viac
Je ľahké smiať sa z kulturistov a predstavovať si ich ako hrubých barbarov, ktorí sa zaujímajú iba o veľkosť a symetriu svojich svalov. Denis Côté ich však vo svojom najnovšom filme zobrazuje ako jemných ľudí, ktorých k ich koníčku muselo niečo priviesť. Čo to bolo, sa nikdy nedozvieme. Côté sleduje šiestich kulturistov a, áno, zobrazuje ich, ako keby sa všetko v ich živote točilo iba okolo ich tiel, ako keby nemali žiaden ďalší život. Nevieme, čím si prešli, alebo čím sa živia. No uvedomujeme si, že niečo z ich príbehov je nevyslovené – napríklad keď vidíme jedného z nich plakať. Côtého pohľad prináša fascináciu, no zároveň civilnosť. Master Class: Denis Côté 17:00 – Kino Lumière K2 (po filme Tvoja koža, taká jemná) Denis Côté je hviezdou severoamerického nezávislého filmu a miláčikom prestížnych festivalov ako Locarno a Berlinale. Bratislavskému publiku bude na svojom moderovanom master classe hovoriť nielen o prelínaní dokumentu a fikcie v jeho tvorbe ale aj o étose nezávislosti vo filmovej tvorbe. Udalosť na Facebooku Zobraziť viac
Prvý dlhometrážny film Semiha Kaplanoğluho od snímky Med, za ktorú získal v roku 2010 v Berlíne Zlatého medveďa, je odvážnym odklonom od intímnych príbehov súčasného Turecka, ktorými je režisér najznámejší. V nedefinovanej blízkej budúcnosti žije profesor Erol Erin v komunite, ohraničenej magnetickými stenami, ktoré ju majú za úlohu ochrániť pred multietnickými imigrantmi. Komunitné farmy z neznámych dôvodov spustošila genetická kríza. Erol sa dozvedá o genetikovi Cemilovi Akmanovi, ktorý napísal vedeckú prácu o možnej kríze, ohrozujúcej geneticky modifikované semená, a tak sa za ním vydáva na cestu, ktorá zmení všetko, čo dosiaľ Erol poznal. Táto filozofická sci-fi snímka, inšpirovaná kapitolou z Koránu a nakrútená v Spojených štátoch, Nemecku a Turecku, rozpráva post-apokalyptický príbeh, zasadený vo svete, kde sú tí, ktorým sa podarilo prežiť, rozdelení medzi pozostatkami miest, ovládaných korporáciami a obývaných elitou, a oblasťami takzvanej Mŕtvej pôdy, kde geneticky nekompatibilných prisťahovalcov sužuje sucho a epidémie. Zobraziť viac
Strim Aleksander Johan Andreassen, 2017, Nórsko, 19’, OV (nór.) + AT + eST V snímke Strim sa stretávame so Sigrid, ktorá sa snaží nájsť svoju stratenú mačku Liv. Počas hľadania sa jej vnútorný monológ obracia von, ako v pohybe tak aj v konaní. V spoločnosti okolo seba naráža na interakcie, ktoré ju posúvajú ďalej. Podarí sa Sigrid jedného dňa mačku nájsť? Vlak, les | The Train, the Forest Patrick Buhr, 2017, Nemecko, 3’, bez slov Za oknami vlaku sa mihá ubiehajúca krajina. Kráčame lesom a snažíme sa opticky usporiadať vzdialené a blízke konáre stromov. Vzrušenie z rýchlosti a chaos čiar sú mätúce, zanechávajú po sebe skice toho, čo je a čo dokáže fantázia pospájať z pominuteľných zmyslových dát. Patrick Buhr, práskajúci elektronickým bičom, posúva ručne kreslené čiary do tretieho rozmeru. André Eckardt, DOK Leipzig 2017 Osobitný systém | The Separate System Katie Davies, 2017, Veľká Británia, 23’, OV (ang.) + AT + eST Popri skúmaní priestorov medzi vojenským, väzenským a „civilným“ životom prostredníctvom práce nám Osobitný systém ozrejmuje nejasnosti jedinečného súboru vzťahov, o ktoré sa delia jedinci, ktorí tieto priestory obývajú. Call of Cuteness Brenda Lien, 2017, Nemecko, 4’, bez slov „Kým vo svojom pokojnom bezpečí sledujeme mačací fail dňa, všetko, čo ostáva neviditeľné v tejto neoliberálnej nočnej more nás doháňa,“ hovorí Brenda Lien o svojom debute. „Telo mačky je predmetom konzumu, využitia a kontroly. Strach z bolesti je väčší než túžba po slobode. Objekty sa fetišizujú a subjekty menia na veci, vyčísliteľné a pripravené na použitie. Sú prirodzenou komoditou pre luxus, ktorého si ani nie sú vedomé.“ Retuš | Retouch Kaveh Mazaheri, 2017, Irán, 20’, OV (perz.) + AT + eST Keď jedného dňa Maryamin manžel dvíha doma činky, jedna z nich mu nečakane padá na krk a privádza ho na pokraj smrti. Maryam sa mu najskôr pokúša pomôcť, no vzápätí sa rozhodne prestať a prizerá sa, ako zomiera. Na to si zbalí veci, vezme svoje dieťa a odchádza z domu. Predstiera, že jej manžel zmizol a že nemá žiadne správy o tom, kde by mohol byť. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky eST - elektronicky klikané slovenské titulky Zobraziť viac
„Trtkali sme, koľko sme vládali, a na jeseň som otehotnela.“ Ženský hlas triezvo osvetľuje vlastné skúsenosti z neviditeľného miesta mimo filmových obrazov, zachytávajúcich realitu života západnej civilizácie. Nové technológie so sebou prinášajú nové etické dilemy. Jedna z nich sa v tejto formálne sebavedomej, polemickej a zároveň ironizujúcej eseji dostáva až do bodu neodvratného rozhodnutia: Čo robiť, ak vyšetrenie plodu odhalí, že vaše dieťa nebude schopné naplniť predstavu o normálnosti, ktorú diktuje dnešná spoločnosť? Túto bolestivú otázku si v dnešnej dobe musí položiť čoraz viac ľudí. Dokonale komponované zábery a dobre mierená provokatívnosť pripomenie lmárov ako Jaques Tati či Harun Farocki. Thomas Fürhapter však vo svojom pôsobivom prvom filme plní trochu inú, no zato silne humanistickú misiu. Zobraziť viac
Doktor Kaveh Nariman, zásadový a cnostný muž, ktorý pracuje ako súdny patológ v kancelárii posudkového lekára, sa nechtiac stane súčasťou nehody s motocyklistom (Navid Mohammadzadeh), v ktorej zraní jeho 8-ročného syna. Zaplatí otcovi odškodné a ponúkne sa, že dieťa odvezie na neďalekú kliniku. Na ďalšie ráno zisťuje, že chlapcovo telo priviezli na pitvu. Doktor Nariman čelí dileme: zomrelo dieťa v dôsledku nehody alebo na otravu jedlom tak, ako to diagnostikoval jeho kolega? Za film, skúmajúci otázku viny a zodpovednosti v spoločnosti, balansujúcej na hrane právneho štátu, získali na MFF v Benátkach v sekcii Horizonty Vahid Jalilvand cenu za najlepšiu réžiu a Navid Mohammadzadeh cenu najlepší mužský herecký výkon. Jalilvandov dlhometrážny debut, Streda, 9. máj, bol pred dvoma rokmi premietaný v Súťaži hraných filmov na Medzinárodnom filmovom festivale Bratislava. Zobraziť viac
14. júna 1941 skoro ráno v Stalinom okupovanom Lotyšsku: Sovietski okupanti vtrhnú do domu Melanije a Aleksandrsa, ktorí píšu pre nezávislé lotyšské noviny, a prinútia ich nechať všetko za sebou. Na vlakovej stanici ich spolu s pätnástimi tisícmi spoluobčanov nastrkajú do dobytčích vagónov, namierených na Sibír. Tvárou v tvár mrazu, hladu a divokosti nachádza Melanija silu jedine v tom, že Aleksandrsovi píše stovky listov, ktoré sa nikdy neodošlú no prekypujú nádejou na slobodnú budúcnosť Lotyšska a lepšie zajtrajšky. Po celých 16 rokov píše Melanija rodinnú kroniku pre svojho syna Andrejsa, keďže ona sama sa už s myšlienkou návratu do Lotyšska rozlúčila. Film, založený na skutočnom životnom príbehu Melānije Vanagy je oslavou nepoddajnosti ľudského ducha a mučivým svedectvom o najväčšej tragédii, aká kedy postihla lotyšský národ. Táto snímka je oficiálnym lotyšským kandidátom na Oscara pre Najlepší cudzojazyčný film. Zobraziť viac
Nahuel žije po smrti svojej matky s nevlastným otcom v Buenos Aires. Keď ho pre násilnú bitku počas tréningu rugby vyhodia zo školy, po prvýkrát ho posielajú žiť k biologickému otcovi Ernestovi, ktorý je loveckým sprievodcom v Patagónii. Nikdy medzi sebou nemali skutočný vzťah a odkedy sa videli naposledy, prešlo už vyše desať rokov. Nahuelova vzdorovitosť a Ernestova drsnosť sa spoja, aby stmelili novovzniknuté puto medzi otcom a synom počas loveckej sezóny. Spočiatku je ich vzťah taký krehký, že akýkoľvek chybný krok by ho mohol zničiť. Na pozadí chladnej a tvrdej divočiny musia Nahuelove a Ernestove klíčiace city odolávať a pretrvať, zatiaľ čo sa otec so synom snažia ostať citovo nezraniteľní a pochovať svoj strach zo straty toho druhého. Poľovačka sa javí ako skvelá zámienka na to, aby sa zblížili, a mohla by sa stať rituálom ich spoločného dozrievania. Zobraziť viac
Deň náš každodenný… sa označuje za hraný film, no hlavní protagonisti, rodina Ravingerovcov, v ňom hrajú samých seba. Bývajú u seba doma, nič nie je štylizované. Ide o „obyčajnú“ rodinu, ktorá nie je ničím výnimočná a ktorá žije svoj každodenný život. Je to život bez veľkých drám, hoci každý člen domácnosti má svoje starosti. Tento film o všednom živote je takmer sociologickým pohľadom na bežnú rodinu v Československu na konci 60. rokov. Sledujeme dynamiku rodiny a vzájomné vzťahy, hierarchiu a „konflikt“ medzi racionálnym a emocionálnym. Vidíme dospievanie detí a s tým spojený tlak rovesníkov, strach z vylúčenia, prvé stretnutie s láskou, no taktiež finančné problémy a otázky spojené s tým, čo si rodina môže dovoliť. Zobraziť viac
Jednej chladnej zimnej noci sa v modernom Teheráne dostáva pár mladých milencov do vážneho problému a na jeho vyriešenie majú len pár hodín. Behajú z jednej nemocnice do druhej a zháňajú pomoc, no žiadny z doktorov nechce mladú ženu prijať a poskytnúť jej lekársku asistenciu, ktorú tak zúfalo potrebuje. Zatiaľ čo sa pár usilovne snaží nájsť riešenie, musí svoju lásku skrývať pred rodičmi. Následkom tejto situácie sa ich vzťah dostáva do krízy a hrozí, že budú musieť znášať katastrofálne dôsledky svojej mladíckej naivity. Pár, uväznený medzi konzervatívnymi tradíciami a modernými túžbami, musí čeliť svojej neistej budúcnosti. Najdlhšia noc ich životov bude pre vzťah náročnou skúškou a dôvodom, pre ktorý budú s prvým ranným svetlom už navždy iní. Zmiznutie skúma otázky mladej lásky a straty nevinnosti v medziach iránskej spoločnosti. Zobraziť viac
500 000 rokov | 500,000 Pee Chai Siris, 2016, Thajsko, 15’, bez slov Pred sedemnástimi rokmi sa na archeologickom nálezisku v Lampangu našli pozostatky jedincov Homo erectus. Dnes sa už o tento vedecký nález zaujímajú jedine miestni, ktorí miesto využívajú počas náboženských obradov. Jedného večera, keď tu mobilné kino premieta film ako obetu prastarému duchovi, sa však stane čosi nečakané. Film vyrobilo štúdio Kick the Machine Films, ktoré vedie uznávaný umelec a filmár Apichatpong Weerasethakul. Brazuca Faidon Gkretsikos, 2017, Grécko, 19’, OV (gr.) + AT + eST Počas brazílskych majstrovstiev sveta vo futbale urobí jedenásťročný Boyko čokoľvek, aby získal takzvanú Brazucu, oficiálnu loptu svetového pohára. Dúfa, že potom ho kamaráti na futbale konečne prestanú stavať len do bránky. Film s charizmatickým hercom v hlavnej úlohe je krásnym naturalistickým obrazom leta, gréckeho pouličného futbalu a chlapčenskej rivality. Hlavné mestá kostí | Altas Cidades de Ossadas João Salaviza, 2017, Portugalsko, 18’, OV (port.) + AT + eST Karlon, priekopník kreolského rapu z Pedreirados Húngaros, slumu na predmestí Lisabonu, uteká zo sídliskového projektu, kam bol presťahovaný. Bezsenné noci trávi v sparnej tropickej horúčave. Medzi steblami cukrovej trstiny sa rodí fáma, no Karlon neprestáva spievať. Film je sondou a nápaditým prieskumom Karlonových spomienok, inštitucionálnej moci a potláčaných príbehov z temných čias. Svätý Hubert / Saint Hubert Jules Comes, 2017, Belgicko, 20’, OV (flám.) + AT + eST Werner Schönwald, lesník telom aj dušou, sa už po mnoho rokov stará o najstaršiu prírodnú rezerváciu v Belgicku. Keď sa na jej území začne celoplošné policajné pátranie, pokoj a ticho sa z lesa nenávratne vytrácajú a Werner sa cíti na vlastnej domácej pôde prenasledovaný. Hlavnú postavu fantasticky stvárnil jeden z popredných belgických filmových a divadelných hercov, Wim Opbrouck. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky eST - elektronicky klikané slovenské titulky Zobraziť viac
Tak trochu iný príbeh o láske si pre širšie publikum prichystal majster rozprávania Guillermo del Toro. Podoba vody sa odohráva za studenej vojny v utajovanom americkom vládnom laboratóriu, kde pracuje Elisa (Sally Hawkins). Elisa je nemá, čo pre ňu vo veľkej miere znamená izoláciu od okolitého sveta. Jej život sa ale zmení, keď spoločne s kolegyňou Zeldou (Octavia Spencer) objaví prísne tajný experiment. Zobraziť viac
Začiatok deväťdesiatych rokov minulého storočia. AIDS si už desať rokov vyberá kruté obete na životoch, napriek tomu aktivisti z parížskej pobočky hnutia ACT UP bojujú s nezáujmom verejnosti, otupenosti vlád a machináciami farmaceutických firiem. Nováčik Nathan sa zoznamuje s radikálom hnutia Seanom, ktorého politický boj je zároveň bojom o život. Sean je HIV pozitívny a jeho čas sa kráti... Francúzsky režisér – a dlhoročný scenárista slávnejšieho kolegu Laurenta Canteta – Robin Campillo zvolil vo filme 120 tepov za minútu funkčnú queer perspektívu a organicky prepojil osobné a politické. Výsledkom je mix umiernenej, k detailu citlivej drámy, ktorá zachytáva privátny rozmer ideologických súbojov a naliehavej, prudko emocionálnej romance. Film, ktorého titul odkazuje ako k monitoringu srdečnej aktivity, tak aj k dobovému houseovému tepu tanečných klubov, ponúka nekonvenčný pohľad na členov špecifickej komunity, ktorí sa rozhodli „žiť politiku v prvej osobe“. Zobraziť viac
Do sveta Alžbeta Hrušovská, 2017, Slovensko, 20’, OV (sk) + AT Absolventský film približuje životy Majka a Gabiky, ktorí sú zapojení v projekte „Autisti v práci“. Hľadanie stabilnej práce nie je jednouché ani pre zdravého človeka, no napriek tomu sa Majko a Gabika snažia bojovať s nepriazňou osudu. Autizmus sa v ich prípade nestáva prekážkou, ale pracovným nástrojom. woMAN Patrícia Gyenesová, 2017, Slovensko, 17’, OV (sk) + AT Film nazerá na tému ženskosti z netradičného pohľadu transgenderovej dídžejky Matie. Približujúc jej bežný život plný radostných ale i nepríjemných chvíľ poskytuje snímka divákovi možnosť zamyslieť sa nad vlastným názorom na rozdiely medzi ženami a mužmi. Jútub.com Róbert Bošeľa, 2017, Slovensko, 24’,OV (sk) + AT Film nazerá do života youtuberov a mapuje ich vplyv na mladých ľudí. Odkrýva súkromie novodobých zabávačov cez tri youtubové kanály. Je určený najmä rodičom dospievajúcich detí, aby videli, čo ich deti na internete pozerajú a koho pokladajú za svoje vzory. Učiteľka tanca Barbora Vaculová, 2017, Slovensko, 16’, OV (sk) + AT Téma zašlej slávy vťahuje diváka do životného príbehu bývalej učiteľ ky tanca Márie Zagatovej, túžiacej po opätovnom prežití svojich najlepších rokov. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky Zobraziť viac
Durga je meno hinduistickej bohyne bojujúcej proti zlu a zároveň hlavnej hrdinky filmu, ktorá je uprostred noci na úteku z rodnej dediny spolu s mužom. Musia doraziť na najbližšiu železničnú stanicu, aby sa dostali preč. Zastaví im auto s dvomi miestnymi gangstrami, ktorí im ponúknu odvoz. Pár nasadne, no gangstri začnú byť skôr nepríjemní ako nápomocní. Tak sa začína road movie nočným indickým vidiekom, plná strachu a zvláštnych postáv. Formálne vycibrený film nemá tradičný dej, ide v ňom skôr o pocity, o silu slov a gest, o násilie bez toho, aby sme nejaké videli. Žena menom Durga môže byť uctievaná ako bohyňa, no čo sa stane, ak sa zrazu ocitne na ulici uprostred mužského sveta? Sexy Durga je znepokojujúci film, ktorý sa vám dostane pod kožu. Zobraziť viac
Psychologická dráma osamelej ženy, ktorá dvadsať rokov čaká na návrat svojho muža a syna, ktorí odišli za prácou do Ameriky. Svojou odvahou a vierou zapôsobí na mladú reštaurátorku Evu Kamenickú, ktorá sa rozhodne spolu s dcérou opustiť sebeckého manžela a začať nový život. Uvádzame pri príležitosti ocenenia Božidary Turzonovovej za výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej kultúry na Slnku v sieti 2024. Zobraziť viac
Svet podľa Daliborka je filmový portrét autentického českého muža z Prostějova, ktorého štáb Víta Klusáka sledoval počas dvoch rokov (2015-2016). Dalibor K. (37) pracuje ako maliar, natáča amatérske horory, skladá nahnevané piesne, maľuje a je neonacista. Blíži sa k štyridsiatke, žije so svojou mamou Vierou (63), nenávidí svoju prácu, rómov, Židov, utečencov, homosexuálov, Merkelovú, pavúky a zubára. Ešte pred aktuálnou vlnou YouTuberov sa jeho domáce video s vystreľovacím obuškom stalo hitom českého internetu. Natáčanie dokumentárneho filmu o živote obyčajného neonacistu s umeleckými ambíciami sa začalo práve vtedy, keď Daliborkova matka sa prostredníctvom Facebooku zoznámila so Slovákom, Vladimírom (47), ktorý s obľubou hovorí, že „z cigánov by najradšej urobil asfalt". Vladimír po čase začal s rodinou bývať a matkin nový vzťah rozpútal u Daliborka odhodlanie nájsť si tiež vážnu známosť. Film o osamelom mužovi, ktorý zasvätil svoj život nenávisti, klamstvám, Playstationu a Facebooku, tým dostal skutočnú dynamiku. Svet podľa Daliborka je pohľadom do sveta "obyčajných slušných Čechov", ktorým chýba Adolf Hitler. "Veď on je dobrý, len má hlúpe názory," hovorí v jednom momente o Daliborovi jeho matka. Dalibor však zastáva názory, ktoré dnes počujeme čím ďalej, tým častejšie. "Bohužiaľ, toto nie je portrét jedného "blázna", film ukazuje, že s nenávistnými postojmi súhlasia jeho kolegovia, spolužiaci, kamaráti i najbližší. Našou neskromnou ambíciou je prostredníctvom Daliborka nahliadnuť do hláv a sŕdc tisícom ľudí, ktorí svoj svetonázor podriadili nenávistnému strachu z inakosti," hovorí Vít Klusák o svojom filme. „Dalibora som objavil na YouTube: Holohlavý muž sa vo videu oháňal vystreľovacím obuškom, pôsobil nepokojne, dojemne i komicky. Chvíľu som bol presvedčený, že je to herec, ale ukázalo sa, že nie je,“ hovorí Klusák o úplnom začiatku a nápade na film. Neonacista Dalibor i ostatné postavy filmu sú úplne autentické. Nachádzajú sa vo svojom prirodzenom prostredí, jednajú a hovoria výhradne za seba. V tomto zmysle sa jedná o dokumentárny film. Snímanie a réžia tak vychádzajú z postupu hraného filmu. „Po ročnom naliehaní Dalibor odsúhlasil, že o jeho situácii vznikne autorský dokumentárny film natočený štýlom, ktorý sa približuje hraným filmom.“ dodáva Klusák. Zobraziť viac
V roku 1974 spáchala Christine Chubbuck, reportérka regionálnej televíznej stanice, samovraždu v priamom prenose. Tento incident je považovaný za prvú odvysielanú samovraždu v histórii a hoci inšpiroval Sydneyho Lumeta ku snímke Televízna spoločnosť, v príbehu a jeho pozadí je stále mnoho neznámych. Asi o štyridsať rokov neskôr obsadia herečku Kate Lyn Sheil do štylizovanej verzie tohoto príbehu. Aby sa pripravila na svoju rolu, púšťa sa do skúmania záhad a dôvodov Christininej tragickej smrti. Odhodlaná ukázať pravdu o Christininom živote Kate otvorene odhaľuje zákulisie hereckej prípravy na túto zložitú hereckú rolu. Robert Greene sa vo svojej tvorbe systematicky venuje konceptom reality a fikcie, predstieraniu a performancii v rôznych podobách a kontextoch. Nie náhodou sa v jednom z predošlých filmov venoval americkému wrestlingu, aby svoj záujem neskôr upriamil na hereckú profesiu. Kate hrá Christine je štúdiou pohlcujúcej fyzickej a psychologickej premeny, v ktorej herečka splýva s postavou. Film samotný pritom neprestáva byť hrou. Zobraziť viac
Dve klasické grotesky, ktoré ukazujú, v čom sa odlišujú Charles Chaplin a Buster Keaton. Chaplin poslíčkom v obchode r. Charles Chaplin, 1916, 25´, USA, OV (ang.) + eST Slávny Tulák v tejto groteske navštívi obchodný dom ako chudobný zákazník, no čoskoro sa na základe fyzickej podoby ocitne v úlohe poslíčka a, ako to už chodí, začne stvárať viac škody ako osohu. Film názorne ukazuje, akým spôsobom Chaplin hrá (i režíruje). Ako postava je vždy aktívny, vytvára komické situácie, využíva rekvizity. On je tým, kto dej posúva ďalej a – na rozdiel od Bustera Keatona – aktívne tvorí gagy. Frigo stavia dom r. Eddie Cline, Buster Keaton, 1920, 23´, USA, OV (ang.) + eST Frigo sa ožení a ako svadobný dar dostane dom, ktorý však musí sám poskladať. Film je príkladom toho, ako Keaton vytvára gagy. Postava Friga je zvyčajne pasívna, skôr reaguje na situácie, ako by ich sám vytváral. Komické situácie vznikajú práve z jeho reakcií a z legendárnej kamennej tváre. Filmy pôsobia, akoby sa Keaton-režisér s Keatonom-postavou pohrával. Vysvetlivky: OV - originálna verzia eST - elektronicky klikané slovenské titulky Zobraziť viac
Jahodové dni Eva Sekerešová, 2016, Slovensko, 13’, OV (sk) + AT Viesť plnohodnotný život v spoločnosti ukecanej halucinácie môže byť občas problém… Atlantída, 2003 Michal Blaško, 2017, Slovensko, 30’, OV (sk) + AT Píše sa rok 2003 a mladý ukrajinský pár, Martin a Denisija, sa pokúša dostať sa do Nemecka. Magic Moments Martina Buchelová, 2016, Slovensko, 20’, OV (sk) + AT Rodičia ťažko pracujú a sestry sa prakticky starajú o seba samy. Na staršiu sestru začínajú doliehať ťažkosti, ktorým spolu čelia. Vďaka ich putu si však uvedomí, že má to, na čom jej záleží najviac. Vysvetlivky: OV - originálna verzia AT - anglické titulky Zobraziť viac
Adaptácia klasickej divadelnej hry Tennesseeho Williamsa je príbehom ženy, ktorá prichádza o všetko, najmä o svoje psychické zdravie. Blanche hľadá dočasné útočisko u svojej sestry Stelly a jej manžela Stanleyho, no konflikty so Stanleym sa stupňujú a Blanche sa prepadá ešte hlbšie do problémov. Stanley Kowalski je prvou veľkou úlohou Marlona Branda, ktorý v tomto filme predviedol nový typ filmového herectva, tzv. method acting. v porovnaní s Vivien Leighovou, Kim Hunterovou či Karlom Maldenom (ktorí na rozdiel od neho za svoje úlohy získali Oscarov) je Brando omnoho civilnejší a jemnejší v prežívaní emócií, no zároveň výrazne fyzický. Stal sa prvou hviezdou Actors Studia a vzorom pre nasledujúce generácie. Spolu s Eliom Kazanom, Leem Strasbergom a ďalšími začal revolúciu vo filmovom herectve. Zobraziť viac
Studio 727 je špičková slovenská postprodukčná spoločnosť, ktorá sa od svojho vzniku v roku 1997 podieľala na množstve filmových a reklamných projektov. Masterclass jej zakladateľa Ladislava Dedíka a jeho tímu sa sústredí na problematiku digitálneho herca a interaktívnu prezentáciu technológie motion-capture a full body scan, s ktorými je spojená budúcnosť filmového herectva v ére počítačovo generovaných a trikových filmov a videohier. Zobraziť viac
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.