MFF BA 2017: Súťaž krátkych filmov 2

2DORSTAT15
Réžia:Aleksander Johan Andreassen, Patrick Buhr, Katie Davies, Brenda Lien
Dĺžka:69 minút

MFF BA 2017: Súťaž krátkych filmov 2

MFF BA 2017: Súťaž krátkych filmov 2; rôzni, 2017, OV + AT + eST | MFF BA 2017; Réžia: rôzni, 2017, verzie: OR,ST,AT,

Viac info o festivale a vstupenkách na webe festivalu MFF BA

Réžia: Aleksander Johan Andreassen, Patrick Buhr, Katie Davies, Brenda Lien, Kaveh Mazaheri

Strim

Aleksander Johan Andreassen, 2017, Nórsko, 19’, OV (nór.) + AT + eST

V snímke Strim sa stretávame so Sigrid, ktorá sa snaží nájsť svoju stratenú mačku Liv. Počas hľadania sa jej vnútorný monológ obracia von, ako v pohybe tak aj v konaní. V spoločnosti okolo seba naráža na interakcie, ktoré ju posúvajú ďalej. Podarí sa Sigrid jedného dňa mačku nájsť?

Vlak, les | The Train, the Forest

Patrick Buhr, 2017, Nemecko, 3’, bez slov

Za oknami vlaku sa mihá ubiehajúca krajina. Kráčame lesom a snažíme sa opticky usporiadať vzdialené a blízke konáre stromov. Vzrušenie z rýchlosti a chaos čiar sú mätúce, zanechávajú po sebe skice toho, čo je a čo dokáže fantázia pospájať z pominuteľných zmyslových dát. Patrick Buhr, práskajúci elektronickým bičom, posúva ručne kreslené čiary do tretieho rozmeru. André Eckardt, DOK Leipzig 2017

Osobitný systém | The Separate System

Katie Davies, 2017, Veľká Británia, 23’, OV (ang.) + AT + eST

Popri skúmaní priestorov medzi vojenským, väzenským a „civilným“ životom prostredníctvom práce nám Osobitný systém ozrejmuje nejasnosti jedinečného súboru vzťahov, o ktoré sa delia jedinci, ktorí tieto priestory obývajú.

Call of Cuteness

Brenda Lien, 2017, Nemecko, 4’, bez slov

„Kým vo svojom pokojnom bezpečí sledujeme mačací fail dňa, všetko, čo ostáva neviditeľné v tejto neoliberálnej nočnej more nás doháňa,“ hovorí Brenda Lien o svojom debute. „Telo mačky je predmetom konzumu, využitia a kontroly. Strach z bolesti je väčší než túžba po slobode. Objekty sa fetišizujú a subjekty menia na veci, vyčísliteľné a pripravené na použitie. Sú prirodzenou komoditou pre luxus, ktorého si ani nie sú vedomé.“

Retuš | Retouch

Kaveh Mazaheri, 2017, Irán, 20’, OV (perz.) + AT + eST

Keď jedného dňa Maryamin manžel dvíha doma činky, jedna z nich mu nečakane padá na krk a privádza ho na pokraj smrti. Maryam sa mu najskôr pokúša pomôcť, no vzápätí sa rozhodne prestať a prizerá sa, ako zomiera. Na to si zbalí veci, vezme svoje dieťa a odchádza z domu. Predstiera, že jej manžel zmizol a že nemá žiadne správy o tom, kde by mohol byť.

Vysvetlivky:

OV - originálna verzia

AT - anglické titulky

eST - elektronicky klikané slovenské titulky

Dĺžka: 69 min

Rok výroby: 2017

Krajina pôvodu:

  • Veľká Británia
  • Nemecko
  • Irán
  • Nórsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia
ST - Slovenské titulky
AT - Anglické titulky

Viac info o festivale a vstupenkách na webe festivalu MFF BA

Réžia: Aleksander Johan Andreassen, Patrick Buhr, Katie Davies, Brenda Lien, Kaveh Mazaheri

Strim

Aleksander Johan Andreassen, 2017, Nórsko, 19’, OV (nór.) + AT + eST

V snímke Strim sa stretávame so Sigrid, ktorá sa snaží nájsť svoju stratenú mačku Liv. Počas hľadania sa jej vnútorný monológ obracia von, ako v pohybe tak aj v konaní. V spoločnosti okolo seba naráža na interakcie, ktoré ju posúvajú ďalej. Podarí sa Sigrid jedného dňa mačku nájsť?

Vlak, les | The Train, the Forest

Patrick Buhr, 2017, Nemecko, 3’, bez slov

Za oknami vlaku sa mihá ubiehajúca krajina. Kráčame lesom a snažíme sa opticky usporiadať vzdialené a blízke konáre stromov. Vzrušenie z rýchlosti a chaos čiar sú mätúce, zanechávajú po sebe skice toho, čo je a čo dokáže fantázia pospájať z pominuteľných zmyslových dát. Patrick Buhr, práskajúci elektronickým bičom, posúva ručne kreslené čiary do tretieho rozmeru. André Eckardt, DOK Leipzig 2017

Osobitný systém | The Separate System

Katie Davies, 2017, Veľká Británia, 23’, OV (ang.) + AT + eST

Popri skúmaní priestorov medzi vojenským, väzenským a „civilným“ životom prostredníctvom práce nám Osobitný systém ozrejmuje nejasnosti jedinečného súboru vzťahov, o ktoré sa delia jedinci, ktorí tieto priestory obývajú.

Call of Cuteness

Brenda Lien, 2017, Nemecko, 4’, bez slov

„Kým vo svojom pokojnom bezpečí sledujeme mačací fail dňa, všetko, čo ostáva neviditeľné v tejto neoliberálnej nočnej more nás doháňa,“ hovorí Brenda Lien o svojom debute. „Telo mačky je predmetom konzumu, využitia a kontroly. Strach z bolesti je väčší než túžba po slobode. Objekty sa fetišizujú a subjekty menia na veci, vyčísliteľné a pripravené na použitie. Sú prirodzenou komoditou pre luxus, ktorého si ani nie sú vedomé.“

Retuš | Retouch

Kaveh Mazaheri, 2017, Irán, 20’, OV (perz.) + AT + eST

Keď jedného dňa Maryamin manžel dvíha doma činky, jedna z nich mu nečakane padá na krk a privádza ho na pokraj smrti. Maryam sa mu najskôr pokúša pomôcť, no vzápätí sa rozhodne prestať a prizerá sa, ako zomiera. Na to si zbalí veci, vezme svoje dieťa a odchádza z domu. Predstiera, že jej manžel zmizol a že nemá žiadne správy o tom, kde by mohol byť.

Vysvetlivky:

OV - originálna verzia

AT - anglické titulky

eST - elektronicky klikané slovenské titulky

Rok výroby: 2017

Krajina pôvodu:

  • Veľká Británia
  • Nemecko
  • Irán
  • Nórsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia
ST - Slovenské titulky
AT - Anglické titulky