Už štvrtý ročník prehliadky Týždeň slovenského filmu sa uskutoční od 9. do 15. apríla 2018 v Kine Lumière v Bratislave, po prvýkrát filmy z jeho programu budú môcť v rovnakom termíne vidieť aj diváci v ďalších deviatich slovenských mestách. Podujatie zamerané na prezentáciu a podporu slovenského filmu nadväzuje na mimoriadne úspešný rok slovenskej kinematografie. Pripravený je aj pútavý sprievodný program.
Minulý rok sa do dejín slovenskej kinematografie zapíše ako mimoriadne úspešný. Do slovenských kín prišlo na slovenské filmy takmer 1,5 milióna divákov a štyri filmy – Všetko alebo nič Marty Ferencovej, Čiara Petra Bebjaka, Únos Mariany Čengel Solčanskej a Cuky Luky film Karla Janáka, prepisovali historický rebríček návštevnosti domácich filmov v ére samostatnosti. V uplynulom roku dokonca na dvoch prvých priečkach TOP 10 návštevnosti všetkých filmov v distribúcii figurovali slovenské filmy Všetko alebo nič a Čiara.
Prehliadka Týždeň slovenského filmu uvedie celkovo až 38 slovenských filmov, ktoré mali v minulom roku premiéru. Premietne sa 30 dlhometrážnych, 2 stredometrážne a 6 krátkych filmov. Podľa Mira Ulmana, programového dramaturga Týždňa slovenského filmu „ponúka jedinečnú šancu dopozerať v kine to, čo diváci vlani nestihli. V programe sú snímky, ktoré sa v minulom roku dostali do kín, alebo mali premiéru a producenti ich prihlásili na národnú filmovú cenu Slnko v sieti. A hoci sa v kategórii krátky hraný film Slnko v sieti neudeľuje, rozhodli sme sa do programu zaradiť i študentské filmy Magic Moments a Atlantída, 2003, ktoré mali výbornú odozvu v zahraničí.
O úspešnosti slovenskej kinematografie hovorí aj fakt, že „s výnimkou Benátok sa slovenské filmy vlani zúčastnili takmer na všetkých prestížnych medzinárodných filmových festivaloch,“ upresňuje Ulman. „Od Rotterdamu, cez Berlín, odkiaľ si Piata loď priniesla Krištáľového medveďa a koprodukčná snímka Cez kosti mŕtvych Strieborného medveďa – Cenu Alfreda Bauera, ďalej Cannes, kde bol v sekcii Un certain regard uvedený Out až po Karlove Vary, kde získala Čiara Krištáľový glóbus za najlepšiu réžiu a minoritná slovenská koprodukcia Křižáček Krištáľový glóbus za najlepší film. Vo Varšave zasa udelili novinári Cenu FIPRESCI rodinnej dráme Nina, cenu za scenár na festivale Tribeca získala koprodukčná slovenská snímka Baba z ľadu a slovenské filmy sa dostali aj do Locarna či Toronta.“ Program Týždňa slovenského filmu tak predstaví nielen filmy, ktoré bodovali v rebríčkoch návštevnosti, ale aj tie, ktoré majú za sebou úspešnú festivalovú púť. Zároveň umožní divákom urobiť si komplexný obraz o slovenskej filmovej tvorbe minulého roka.
Počas Týždňa slovenského filmu sú okrem filmového programu pripravené tiež panely s hodnotením minuloročných hraných, dokumentárnych a animovaných filmov, ktoré doplní panel o filmovej vede a kritike. Uskutoční sa aj seminár o významnom slovenskom filmovom publicistovi Pavlovi Brankovi, na ktorom budú o jeho profesionálnych aktivitách i živote hovoriť jeho priatelia, spolupracovníci a filmoví teoretici. Pre súťaže chtivých záujemcov je pripravený vedomostný kvíz o slovenskom filme Múdry pondelok, ktorého výhercovia získajú lákavé ceny. Masterclass bude viesť oceňovaný kameraman Martin Žiaran, ktorý stál za kamerou filmov Čiara, Učiteľka, Čistič či krátkometrážneho českého filmu režisérky Marie Dvořákovej Kdo je kdo v mykologii, vlani oceneného študentským Oscarom v kategórii hraných filmov, ktorý sa premietne počas Žiaranovho masterclassu na Vysokej škole múzických umení.
Po vlaňajšom záujme o diskusie sa organizátori prehliadky tento rok rozhodli za účasti hostí pre štyri témy s celospoločenským presahom. Po filme Špina Terezy Nvotovej sa uskutoční diskusia na tému Odkrývanie tabu sexuálneho násilia a vyrovnávania sa s ním, po filmoch Mečiar Terezy Nvotovej a Únos bude diskusia pod názvom 90. roky: na čo sme zabudli a na čo by sme chceli zabudnúť, po filme Pavla Barabáša Vábenie výšok sa bude hovoriť na tému Vzostupy a pády slovenských výprav do najvyšších hôr sveta a na otázku Čo robí divácky film diváckym sa pokúsi zodpovedať diskusia po filmoch Všetko alebo nič a Čiara.
Okrem Bratislavy sa Týždeň slovenského filmu tento rok premiérovo v rovnakom termíne uskutoční aj v ďalších deviatich slovenských mestách, a to Banská Bystrica (Filmový klub v Múzeu SNP), Kežmarok (Kino Iskra), Košice (Kino Úsmev), Martin (Kino Strojár), Nitra (Kinoklub Tatra), Spišská Nová Ves (Kino Mier), Trenčín (ArtKino Metro), Trnava (Kultúrne centrum Malý Berlín) a Žilina (Stanica Žilina-Záriečie).
Týždeň slovenského filmu bude nasledovať po odovzdávaní národných filmových cien Slnko v sieti, ktorého slávnostný ceremoniál sa uskutoční v piatok 6. apríla 2018. Do 31. marca 2018 sa do hlasovania o najlepší film za minulý rok môžu ešte stále zapojiť aj diváci, ktorí zo všetkých prihlásených hraných, dokumentárnych aj animovaných snímok na Slnko v sieti môžu o svojom favoritovi rozhodnúť na internetovej stránke Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA): https://slnkovsieti.sk/divackacena. Divácka cena bude vyhlásená na slávnostnom ceremoniáli. Traja vyžrebovaní získajú zaujímavé ceny, zúčastnia sa slávnostného ceremoniálu a jeden z nich získa aj 2 cinepassy a ubytovanie pre 2 osoby na Art Film Feste Košice na 2 noci podľa vlastného výberu v termíne od 15. do 23. júna 2018.
Týždeň slovenského filmu organizuje Slovenská filmová a televízna akadémia (SFTA), spoluorganizátormi prehliadky sú Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) a Slovenský filmový ústav (SFÚ). Podujatie sa koná pod záštitou ministra kultúry Slovenskej republiky Mareka Maďariča a finančne ho podporili Audiovizuálny fond, autorská spoločnosť LITA a Slovenská pošta, myšlienku projektu podporila Nadácia Tatra banky.
PROGRAM:
nedeľa 8.4.2018
16:30 Pocta: Roman Rjachovský - Smrť pána Golužu; Živko Nikolić, 1982, 96′
18:30 Pocta: Viliam Gruska - Chodník cez Dunaj; Miloslav Luther, 1989, (fran. titulky), 87′
pondelok 9.4.2018
10.00 Seminár o Pavlovi Brankovi
14.00 Panel o slovenskej filmovej vede 2017
16.15 Pocta: Pavol Branko - Hrdina našich čias + GEN: Pavel Branko
19:30 Dubček; Laco Halama, 2018, 90′
utorok 10.4.2018
16:45 Svet podľa Daliborka; Vít Klusák, 2017, AT, 105′
17:00 Obchádzka na ceste k dokonalej ilúzii; Róbert Fiľo, 2017, angl. so slov. tit.,109′
19:00 Špina; Tereza Nvotová, 2017, AT, 87′
19:15 Varga; Soňa Maletzová, 2017, 52′
20:30 diskusia Odkrývanie tabu sexuálneho násilia a vyrovnávania sa s ním
20:30 Záhradníctvo: Rodinný priateľ; Jan Hřebejk, 2017, AT, 130′
streda 11.4.2018
13.00 Panel o slovenskom hranom filme 2017
16:30 Po strništi bos; Jan Svěrák, 2017, AT, 110′
16:30 Boli pri tom; Tomáš Hučko, 2017, 89′
18:15 Záhradníctvo: Dezertér; Jan Hřebejk, 2017, AT, 115′
18:45 Vábenie výšok; Pavol Barabáš, 2017, AT, 100′
20:30 diskusia Vzostupy a pády slovenských výprav do najvyšších hôr sveta
20:30 DOGG; Slavomír Zrebný, Vilo Csino, Enrik Bistika, Jonáš Karásek, 2017, AT, 85′
štvrtok 12.4.2018
13.00 Panel o slovenskom animovanom filme 2017
16:15 Všetko alebo nič; Marta Ferencová, 2017, 113′
17:00 Hotel úsvit; Mária Rumanová, 2016, AT, 52′ + Atlantída, 2003; Michal Blaško, 2017, AT, 30′
18:30 Čiara; Peter Bebjak, 2017, AT, 113′
19:00 Vlk z Královských Vinohrad; Jan Němec, 2016, AT, 68′
20:30 diskusia Čo robí divácky film diváckym
20:30 Záhradníctvo: Nápadník; Jan Hřebejk, 2017, AT, 113′
piatok 13.4.2018
13.00 Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2017
16:30 Mečiar; Tereza Nvotová, 2017, AT, 89′
16:45 Desať rokov lásky; Adam Hanuljak, 2017, AT, 96′
18:40 Únos; Mariana Čengel Solčanská, 2017, AT, 102′
18:45 Sprisahanie šedej rasy; Maroš Berák, 2017, 78′
20:30 diskusia 90. roky: na čo sme zabudli a na čo by sme chceli zabudnúť
20:30 Cuky Luky film; Karel Janák, 2017, 90′
sobota 14.4.2018
10:00 Spievankovo a kráľovná Harmónia; Diana Novotná, 2017, 77′
14:30 Lichožrúti; Galina Miklínová, 2017, AT, 83′
16:00 Bars dobrý film; Ján Stračina, 2017, 93′
16:30 Pásmo krátkych filmov
18:00 Baba z ľadu; Bohdan Sláma, 2017, AT, 107′
18:00 Křižáček; Václav Kadrnka, 2017, AT, 90′
20:00 Červená; Olga Sommerová, 2017, AT, 83′
20:15 Piata loď; Iveta Grófová, 2017, AT, 85′
nedeľa 15.4.2018
16:00 Tri želania; Vít Karas, 2017, 105′
16:30 Nina; Juraj Lehotský, 2017, AT, 82′
18:15 Diera v hlave; Robert Kirchhoff, 2017, AT, 90′
18:15 Ťažká duša; Marek Šulík, 2017, AT, 71′
20:00 Cez kosti mŕtvych; Agnieszka Holland, Kasia Adamik, 2017, AT, 128′
20:15 Out; György Kristóf, 2017, AT, 88′
A tragicomic story of an ordinary little clerk in Belgrade who goes to spend his holiday by the sea for the first time. It is around the end of year 1939. The specific feeling in the air of that time and the spreading of fascism are reflected in the way people living at the sea resort think and their behaviour becomes the reason of Goluža’s committing suicide. Show more
A tragic story of two young friends, a Slovak and a Czech after the establishment of the Slovak State and the Nazi Protectorate of Bohemia and Moravia. After being accused of sabotage by the Gestapo they must escape from the country. On their way they meet various kinds of people on whom their future lives depend. Show more
O aktivitách a živote Pavla Branka hovoria jeho priatelia, spolupracovníci a filmoví teoretici.
Autori príspevkov:
spisovateľ, dramaturg a scenárista Boris Filan,
spisovateľka a jazykovedkyňa Inge Hrubaničová,
filmový teoretik a šéfredaktor filmologického časopisu Kino-Ikon Martin Kaňuch,
novinárka a spisovateľka Iris Kopcsayová,
filmový historik Václav Macek,
filmová historička Jelena Paštéková,
režisérka Zuzana Piussi,
doktorand na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU Michal Tallo,
publicista a prekladateľ Ladislav Volko
Moderátorka: Katarína Mišíková Show more
Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Martin Ciel, Katarína Mišíková
Martin Ciel – filmový teoretik a kritik. Pôsobil v Kabinete teórie divadla a filmu Umenovedného ústavu SAV a v oddelení výskumu SFÚ. V súčasnosti pedagóg na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU. Zaoberá sa semiotikou filmu a súčasnými filmovými teóriami aplikovateľnými na analýzu filmového diela. Teoretické štúdie publikoval v rôznych slovenských aj zahraničných odborných časopisoch a zborníkoch. Knižne publikoval Film. Ilúzia a akcia (1992), Odborná reflexia filmu na Slovensku (1997), Pohyblivé obrázky (2007), Metódy a možnosti analýzy filmového obrazu (2011), Film a politika. Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 – 1989 (2017). Prednáškové kurzy viedol v New Yorku, Minsku, Tel Avive, Brne a Prahe.
Katarína Mišíková – filmová teoretička. Prednáša na FTF VŠMU o dejinách filmu, kognitívnej a naratívnej teórii a analýze filmu. Je autorkou monografie Mysl a příběh ve filmové fikci (2009), desiatok článkov a štúdií v domácich i zahraničných časopisoch a zborníkoch. Je spoluautorkou elektronických skrípt Kapitoly z dejín svetového filmu (2015) a spoluautorkou a (ko)editorkou kolektívnych monografií Metamorfózy študentskej tvorby (2011), Nový slovenský film (2015), Transformation Processes in Post-Socialist Screen Media (2016) a (ko)editorkou zborníka Slovenský film v roku 2016 (2017). V súčasnosti sa venuje výskumu rozprávania v slovenskom filme po roku 1989. Medzi jej aktivity patrí aj popularizácia filmu a myslenia o filme. Je spoluautorkou rozhlasového seriálu Kino-Ucho a edukatívnych projektov Filmový kabinet deťom, Filmová výchova pre pedagógov a študentov stredných škôl a Obrazy (proti) extrémizmu.
Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok. Show more
Embodying historical experience and intellectual memory, nearly 90-year-old Slovak film critic and scholar Pavel Branko walks through three stories about three women and as an author of many articles about documentary cinema, he himself steps in front of the movie camera.
Zuzana Piussi
+ Koliba * r. Zuzana Piussi * Slovensko * 2009 * 44‘ * OV (sk) Show more
A stylized portrait of an authentic Czech neo-Nazi, who hates his life but doesn’t know what to change. Corrosively absurd and starkly chilling in equal measure, this tragicomedy investigates the radical worldview of “decent, ordinary people.” And just when it seems that its message can’t get any more urgent, the film culminates in a totally uncompromising way. http://www.kviff.com Show more
The film recounts the story of Simone who is trying to rebuild her relationship with the world around her. She is revaluating her place in this world and trying to align her internal struggles with the external society she now finds herself in. Along her journey she meets Victor, a man who appears to share her attitudes and the films focuses largely on their relationship. With his help she seeks the opportunity to redress a situation with a former friend whom she now considers to be on the opposite side. Show more
“Filthy” is the coming-of-age story of seventeen-year old Lena. In love with a boy for the first time, Lena longs for freedom and adventure. Her magic world is shattered instantly when her teacher, whom all her classmates have a crush on, rapes her in her own home. Instead of sharing her trauma, Lena keeps it a secret, even from her best friend. Her pent up feelings drive her to attempt suicide. Her family in shock, Lena ends up in a psychiatric ward. Show more
In the sunset of his life and aware of the inevitable – this is how Marián Varga, the iconic character of Slovak big beat, is seen and portrayed up close and personal by an aspiring Slovak directress, Soňa Maletzová who sketches a portrait of an artist as an old man. “We are here for a moment, by accident,” says the staunch admirer of Albert Camus while puffing from his inseparable cigar. For some time, he tried to replace them with electronic cigarettes but when he learned about his deadly diagnosis and poor prospects, the doctors didn’t even bother to reprimand him. Ingenuously editing archive footage, the film condenses various decades of Varga’s life and career into integral music numbers in which the same composition echoes through interpretations from various periods. His mortal frame along perhaps with his style of playing and temperament changes visibly; however, somewhere beneath Varga remains admirably unchanged, artistically and humanly consistent. Show more
Téma znásilnenia je na Slovensku ešte stále tabu, opradená mýtmi o krátkych sukniach a temných uličkách. V skutočnosti sa však väčšina znásilnení deje za dverami našich vlastných domovov. Odhaduje sa, že na Slovensku dôjde každý rok k tisícom znásilnení, obete sa však na políciu odhodlajú nahlásiť iba desiatky prípadov. Je to tak, pretože naša spoločnosť má tendencie ich buď odsúdiť alebo im neveriť. Špina je intímnym príbehom mladého dievčaťa a zároveň poukazuje na takmer nefunkčný systém ochrany a práv obetí. Hostia: Barbora Námerová (scenáristka filmu), Ľubomíra Izáková (psychiatrička, prezidentka Slovenskej psychiatrickej spoločnosti SLS), Slávka Karkošková (docentka v odbore sociálna práca, výskumne, lektorsky a publikačne sa zameriava na problematiku sexuálneho zneužívania detí). Moderátorka: Zuzana Golianová Vstup na diskusie je zadarmo, ale vzhľadom na veľký záujem o diskusie podujatia Týždeň slovenského filmu sme spustili možnosť online rezervácií vstupov na jednotlivé diskusie. Stačí kliknúť na čas predstavenia, následne pridať do nákupného košíka a zvoliť možnosť "rezervácia". Upozorňujeme, že rezervované nulové vstupenky si treba vyzdvihnúť v pokladni kina najneskôr 20 minút pred začiatkom diskusie. Show more
Melodrama set in Czech Republic during the Germain occupation. Show more
Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Radovan Holub, Zuzana Mojžišová
Radovan Holub – filmový publicista. Vyštudoval anglistiku, češtinu a estetiku na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe, ďalej sa venoval filmu. Od roku 1995 je audiovizuálnym expertom pre program Creative Europe MEDIA a pre Audiovizuálny fond Bratislava. Dramaturgicky spolupracoval s niekoľkými filmovými festivalmi a organizáciami (MFF Bratislava, European Film Promotion, MFF Karlovy Vary, Febiofest), spolupracuje so SAPA, Art Film Festom Košice a niektorými zahraničnými festivalmi (All Lights India International Film Festival, Mittel Punkt Europa Filmfest v Mníchove). O dôležitých filmových festivaloch (Berlinale, MFF v Cannes a ďalších) píše pre slovenské a české médiá.
Zuzana Mojžišová – filmová recenzentka a spisovateľka. Pôsobí ako šéfredaktorka študentského filmového časopisu Frame a učí na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU (kultúra písaného slova, oral history, filmová prax, obrazy inakosti vo filme). Okrem časopisecky a zborníkovo publikovaných článkov a štúdií vydala Premýšľanie o filmových Rómoch (2014), O ľuďoch a snoch (2016), Za rómskym ľudom (2017), spolu s Janou Belišovou je autorkou kníh Phurikane giľa (2002) a O Del dživel (2014). Napísala zbierku poviedok Afrodithé (1997), novely Bon Voyage (2010) a Genius loci (2013) či Rozprávky na sedem dní (2012).
Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok. Show more
A documentary film about thirteen former directors of the Slovak Television, who have been at her head since 1989 until 2017. From Roman Kaliský to Václav Mika. A film about how our time and politics evolved, but we as well. TRAILERS Show more
It is a coming-of-age story of 8-yrs-old Eda, who is forced to leave Prague and spend war times in the countryside after his father rejects to affiliate with Nazi invadors of Czechoslovakia. The war provides mysterious adventures to Eda whose childish eyes can‘t percieve danger of difficult times. For him life feels strange but beautiful now – city boy lives in a tiny town, joins local boyish crew to spend days walking barefoot, notices beauty of girls for the first time and discovers both deep family secrets and his own bravery. Barefoot is a lyrical feature film about childhood and heroism. Show more
The second chapter of the family chronicle Garden Store place against the backdrop of revolutionary events in 1947-1953. The main character is the owner of the stylish hair salon Valentino in the center of Prague Otto Bock and his family. http://www.kinoaero.cz Show more
In the late 20th century, Slovak Himalaya mountaineering experienced world successes, but also failures. Through the eyes of one generation of climbers, the documentary Addicted to Altitude shows the evolution of Slovak Himalaya mountaineering from the very first expeditions to the brave attempts on the highest mountain in the world. >aic.sk Show more
Four film stories that, in a variety of ways, incorporate the fundamental human emotion, fear.
Legend:
eAT - electronic english subtitles Show more
Diskusia po filme Vábenie výšok. Slovenské himalájske horolezectvo zaznamenalo ku koncu minulého storočia svetové výkony aj pády. Pri návrate z prvej expedície na osemtisícovku vítal horolezcov prezident a celá republika ich vnímala ako hrdinov. Prečo sme kedysi v Himalájach udávali trend? Bola to sila kolektívu dokázať nemožné, či možnosť dostať sa za hranice komunistického Československa? Dnes nie je problém vycestovať do Himalájí, napriek tomu už neudávame trend. Vábenie výšok sa na slovenské himalájske horolezectvo pozerá cez pohľad horolezeckej generácie, vďaka ktorej sme kedysi patrili medzi svetovú himalájsku elitu. Vstup na diskusie je zadarmo, ale vzhľadom na veľký záujem o diskusie podujatia Týždeň slovenského filmu sme spustili možnosť online rezervácií vstupov na jednotlivé diskusie. Stačí kliknúť na čas predstavenia, následne pridať do nákupného košíka a zvoliť možnosť "rezervácia". Upozorňujeme, že rezervované nulové vstupenky si treba vyzdvihnúť v pokladni kina najneskôr 20 minút pred začiatkom diskusie. Show more
Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Juraj Krasnohorský, Eva Šošková
Súčasťou panelu bude 34-minútové pásmo animovaných filmov z roku 2017.
Juraj Krasnohorský – režisér a producent. Vyštudoval teoretickú fyziku a matematiku a neskôr filmovú vedu na univerzite Sorbonne v Paríži. V roku 2010 v Bratislave založil produkčnú spoločnosť Artichoke a nakrútil svoj dlhometrážny debut Tigre v meste (2012). Ako kreatívny producent pracoval na viacerých animovaných, dlhometrážnych hraných aj dokumentárnych filmoch, napríklad animovaný krátky film Superbia (2016), ktorý bol uvedený v súťaži Semaine de la Critique v Cannes. Je absolventom producentských workshopov EAVE a Maia, členom asociácie producentov APAF, podieľa sa na aktivitách Visegrad Animation Forum, inicioval a organizuje medzinárodný workshop pre producentov animovaných filmov CEE ANIMATION WORKSHOP. Príležitostne prednáša na medzinárodnom workshope Animation Sans Frontières, FTF VŠMU alebo na Fest Anča.
Eva Šošková – pedagogička, publicistka, aktuálne na rodičovskej dovolenke. Počas štúdia na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU sa sústreďovala najmä na zvukový dizajn a animovaný film. Na VŠMU viedla seminár Súčasný slovenský animovaný film, ktorý vychádzal z jej základného výskumu realizovaného počas doktorandského štúdia. Bola riešiteľkou grantu APVV Slovenská kinematografia po roku 1989, pôsobila ako kurátorka SFÚ v národnom projekte Digitálna audiovízia, v rámci ktorého skúmala slovenský animovaný film. Spolupracuje na festivaloch Fest Anča a Bienále animácie Bratislava. Publikuje štúdie a odborné články najmä o animovanom filme.
Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok. Show more
All or Nothing is a story about the relationships that bring us down, about women’s friendship which protects us, about the men one does not forget… even though they are nowhere near worth it… A story interwoven with sarcasm, humour, anger, hopelessness, passion, laughter, tears, male ego and female confidence. A story so real that you will find yourselves in it…
Legend:
eET - electronic english subtitles Show more
The portrayal of a town on the very edge of the European Union and the collective identity of its residents. Čierna nad Tisou, once known as the “Golden Gate of Socialismˮ, has now become only a dilapidated scene on the Eastern periphery. The residents of the town are trying to find a new gateway to the world and find their role in the seemingly inert environment of the former railway trans-shipment. Show more
Adam Krajňák is head of the family and also boss of a gang of criminals smuggling cigarettes across the Slovak-Ukrainian border. The failure of one of the transports triggers an avalanche of consequences that compels him to question his own boundaries, none of which he had planned on crossing until now. Show more
One of the most original personalities of Czech film – the director Jan Němec (1936 – 2016) – delivers a honest and bold tale. His last movie is loosely based on the author’s book of short stories Don’t Shake Hands with the Waiter. The center point of the story are the events of 1968 and the journey of John Jan (the pseudonym of Jan Němec) to the Cannes Festival, where an opportunity of winning the Palme d’Or was presented to three representatives of the Czech New Wave. However, under the influence of the revolutionary student disturbances, leftist French filmmakers led by Jean-Luc Godard prematurely ended the festival competition. Afterwards, the Warsaw Pact invasion of Czechoslovakia in 1968 dealt the final blow to Němecʼs promising international career. What followed was a complicated journey to exile and a glorious return after the Velvet Revolution. – The film received the Special Jury Prize at the 51st Karlovy Vary International Film Festival. Show more
Diskusia po filmoch Všetko alebo nič a Čiara.
Moderuje: Mariana Jaremková
Hostia: Peter Konečný, Juraj Malíček
Do slovenských kín vlani prišlo na slovenské filmy takmer 1,5 milióna divákov. Ešte pred rokom bolo takéto číslo nepredstaviteľné. V čom tkvie súčasný výrazný nárast záujmu o domácu kinematografiu? Je za ním vyššia produkcia, žánrová pestrosť alebo marketingová kampaň? Na tieto otázky sa pokúsi zodpovedať diskusia po filmoch Všetko alebo nič a Čiara, ktoré v minulom roku skončili na prvých dvoch priečkach TOP 10 návštevnosti všetkých filmov v slovenskej distribúcii.
Vstup na diskusie je zadarmo, ale vzhľadom na veľký záujem o diskusie podujatia Týždeň slovenského filmu sme spustili možnosť online rezervácií vstupov na jednotlivé diskusie. Stačí kliknúť na čas predstavenia, následne pridať do nákupného košíka a zvoliť možnosť "rezervácia". Upozorňujeme, že rezervované nulové vstupenky si treba vyzdvihnúť v pokladni kina najneskôr 20 minút pred začiatkom diskusie. Show more
The Garden Store trilogy comprises three independent films that take place against the backdrop of the most dramatic events of the past century and on the timeline precede the popular Pelíšky (Cosy Dens, 1999). It speaks of three families headed by an air radio operator, an owner of a hairdressing salon and an owner of a gardening store. For 20 years, it follows characters that had to live the best years of their lives in these turbulent times. The final part of the trilogy, Suitor takes place at the end of the 1950s. Again, it is the story of love, this time the lovers’ one, addressing a silent war between parents and their children scarred by the world war and the communist coup. Taking a tragicomically dispassionate view, the film paints a sharp division line between the pre-war and the post-war generation, with the generational clash ensuing from different life experiences of parents and their children. While each generation has its own idea of happiness, one thing is for sure: they must find their own way to it. Show more
Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Mária Ferenčuhová, Andrea Slováková
Mária Ferenčuhová – filmová bádateľka, prekladateľka a poetka. Je docentkou na FTF VŠMU, kde prednáša teóriu a dejiny dokumentárnej tvorby a vedie semináre venované predovšetkým rétorike dokumentárneho filmu. Z francúzštiny prekladá prózu, poéziu aj odbornú literatúru. Vydala štyri knihy poézie, a to Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012) a Imunita (2016). Je autorkou vedeckej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a spoluautorkou a editorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015, spolu s Katarínou Mišíkovou).
Andrea Slováková – dokumentaristka, kurátorka, filmová teoretička. Vyštudovala Mediálne štúdiá na Fakulte sociálnych vied Univerzity Karlovej v Prahe, kde obhájila rigoróznu prácu, a Filmovú vedu na Filozofickej fakulte UK v Prahe, kde ukončila postgraduálne štúdium. Študovala dokumentárnu tvorbu na FAMU a strategický manažment na Cambridge Business School. V rokoch 2003 až 2011 pôsobila vo vedení MFDF Jihlava. Naďalej pre festival dramaturgicky pripravuje sekciu experimentálnych dokumentov Fascinácie. Editorsky viedla magazín Dok.revue a odborný zborník DO. Publikuje texty o filme v rôznych periodikách, je členkou redakčnej rady časopisu Iluminace. Pravidelne prednáša dejiny a metódy dokumentárneho a experimentálneho filmu na Masarykovej univerzite v Brne, príležitostne na ďalších univerzitách. V rokoch 2012 – 2015 bola riaditeľkou Nakladateľstva AMU v Prahe, založila nakladateľstvo non-fikčnej literatúry Nová beseda. Je autorkou knihy Co je nového ve filmové vědě (2017). Nakrútila viacero dokumentov a experimentálnych filmov.
Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok. Show more
The story begins in 1989 when she’s a one year old and the Velvet Revolution is about to bring down the communist regime in Czechoslovakia. Following their victory, almost none of the revolutionary leaders want to occupy important government positions. They organize an open call for the position of Minister of Interior, and an unknown lawyer from a small town, Vladimir Meciar, vies for the job. He wins and proceeds to rise to the very top. While governing he becomes a benevolent dictator, ruling the country using tools of corruption, propaganda and organized crime. While events like the division of Czechoslovakia or the kidnapping of the President's son unfold, Tereza and her friends are playing children's games of politics casting Meciar in the lead role. The documentary Taste of Power doesn’t only cover one chapter in Slovak political history. It raises universal and very current questions, because Meciar-like political archetypes keep popping up all over the world. Are we ever going to find out, why we tend to put blind faith in authoritarian leaders? Show more
-
Legend:
eAT - electronic english subtitles
Show more
The story is set in the 1990s and describes criminal events in which the state and its security forces played an important role. source: http://www.aic.sk/ Show more
Society is about to experience a paradigm shift. The people of Central Slovakia also feel an existential restlessness. A large number of UFO observations serve as proof that this area is coming to be the focus of interest of advanced civilisations. The protagonists are searching for the truth. They are not afraid to formulate bold hypotheses about the substance of global power, hidden connections between the Earth’s élites and exotic races from other worlds. Show more
Diskusia po filmoch Mečiar a Únos V 90. rokoch sa na Slovensku stalo niekoľko kriminálnych činov, ktoré mali priame alebo nepriame napojenie na politickú scénu. Viaceré z nich sú dodnes pre našu krajinu traumou, ktorá nám v mene slušnej budúcnosti nedovolí zabudnúť. Obdobie vládnutia Vladimíra Mečiara a udalosti tejto doby sa stali námetom filmov Mečiar a Únos. Sú pokusom o odkrytie „temnej“ etapy slovenských politických dejín a mementom, že pred minulosťou nemôžeme zatvárať oči, ale naopak, musíme o nej hovoriť aj prostredníctvom filmov. Vstup na diskusie je zadarmo, ale vzhľadom na veľký záujem o diskusie podujatia Týždeň slovenského filmu sme spustili možnosť online rezervácií vstupov na jednotlivé diskusie. Stačí kliknúť na čas predstavenia, následne pridať do nákupného košíka a zvoliť možnosť "rezervácia". Upozorňujeme, že rezervované nulové vstupenky si treba vyzdvihnúť v pokladni kina najneskôr 20 minút pred začiatkom diskusie. Show more
Cuky and Luky are TV characters from popular sketch show Kredenc, broadcasted on TV Markiza. Kredenc is one of the most popular show on Slovak market. They are portrayed by the most popular actresses in Slovakia - Petra Polnišová and Zuzana Šebová. Cuky and Luky satirize today‘s wannabe posh women who always wear perfect makeup, perfect clothes and perfect little dogs in thier purses. They declare everything that comes from Austria is always better than anything from Slovakia. source: http://www.aic.sk Show more
The Oddsockeaters are small creatures, who live alongside us humans and are responsible for socks that go missing when we only have one left from a pair - the odd sock. They eat socks, but only one from each pair. Against the backdrop of a gangster story involving two feuding gangs of Sock Eaters, representing a clash between two generations and two sets of values, we are introduced to the world of The Oddsockeaters. Pavel Šrut, joint screenplay writer and author of the original book, points us towards the similarities between their world and the human world, with the humour for which he is well known and without the connections ever seeming forced.The fates of the main protagonists – The Oddsockeaters and their biggest enemy, a lonely eccentric professor, are drawn together by the story of Hugo, a small oddsockeater and the main character. At an early stage in the film Hugo finds himself in the position of an orphan and outsider. He draws strength from the strong bond he had with his noble-minded Oddsockeater grandfather and refuses to abandon his ideals and principles in the new, harsher environment of the “den of thieves” presided over by his Mafioso uncle, Big Boss. He sticks to his principles even when he often gets into tight scrapes by doing so. If he knowingly goes against his principles, he does so with a heavy heart and only because he knows that he has exhausted all other options to attain the goal he so yearns for – a family. Although it may be painting the message in slightly too black-and-white terms, the film's moral is this: There is nothing more important than family! Hold on tight to your family, love your family and do everything in your power to keep your family strong, because you only get one family in this world, regardless of whether you are a human or an Oddsockeater. Show more
Dlhometrážny dokumentárny prierez scény v muzikantskom meste prechádza krížom krážom rôznymi obdobiami, žánrami, úspešnými i tými menej úspešnými aktérmi, ktorí v rozličnej miere spôsobili, že sa z Prešova na východe Slovenska stal hudobný fenomén. Show more
OCKO HRDINA
Slovensko / Poľsko, 2017, far., 12′, MP, animovaný
réžia: Katarina Kerekesová; scenár: Zuzana Križková, Zuzana Dzurindová, Juraj Raýman, Peter Nagy, Katarína Kerekesová; hudba: Lucia Chuťkova, Marek Piaček; strih: Matej Beneš; animácia: Jozef Elšík, Ivana Tirpáková, Filip Kasanický, Maria Broniarz, Piotr Zawada, Mateusz Kmiec, Šimon Matrka, Rado Šafranko; hlasy: Zuzana Porubjaková, Kamil Kollárik, Henrieta Mičkovicová, Richard Stanke, Boris Farkaš, Oľga Belešová
Epizóda z animovaného seriálu Websterovci. Každé dieťa by chcelo mať za ocka hrdinu. Aj malá pavúčica Lili by ho tak rada videla. Lenže jej ocko sedí celý deň pri obrazovke a ťuká do klávesnice. Keď si unavený večer sadá za stôl, na hrdinu ani zďaleka nevyzerá. Ale osud je naklonený tomu, aby sa ocko Webster hrdinom stal.
Film získal cenu na Slnko v sieti v kategórii najlepší animovaný film.
39 TÝŽDŇOV, 6 DNÍ
Slovensko, 2017, far., 8′, MP 12, animovaný
réžia: Joanna Kożuch, Boris Šima; scenár: Joanna Kożuch, Boris Šima; kamera: Peter Hudák; hudba: Martin Hasák; strih: Ondrej Azor; animácia: Joanna Kożuch, Boris Šima; hlasy: Boris Šima, Mila Šimová
Film 39 týždňov, 6 dní je výtvarným experimentom, animovaným denníkom, dokumentom. Prináša animovaný obraz vnútorného stavu ženy i muža, manželov a spoluautorov z obdobia štyridsiatich týždňov tehotenstva, ktoré každý z nich vnímal rozdielne a jedinečne.
ŽLTÁ
Slovensko, 2017, far., 6′, MP, animovaný
réžia: Ivana Šebestová; scenár: Ivana Šebestová, Katarína Moláková; hudba: Michal Novinski; strih: Ivana Šebestová; animácia: Ivana Šebestová, Martina Frajštáková; spev: Katarína Kurucová
Krátky animovaný film Žltá je príbehom opernej divy, ktorá sa zmieta medzi sebakontrolou a spontaneitou, smútkom a radosťou, medzi hlbokou fialovou a extatickou žltou.
AÚÚÚNA
Slovensko, 2017, far., 8′, MP 12, animovaný
réžia: Lina Šuková; scenár: Dominika Petríková; hudba: Pablo Pico; strih: Petra Hoťková; animácia: Lina Šuková, Kristína Saganová, Katarína Kočanová; hlasy: Helena Krajčiová, Kamila Magálová, Bibiana Pogány
Lina je dievčatko žijúce v strachu z príšer, ktoré klíčia v temnote pod posteľou. Jedného dňa ju tiene spod postele pohltia a Lina sa prepadne do temného lesa, kde stretne vlčicu. Vďaka nej Lina spoznáva silu všetkých prírodných živlov a prichádza k poznaniu, ako byť súčasťou „živej“ prírody a ako jej načúvať.
MAGIC MOMENTS
Slovensko, 2016, far., 20′, MP 12, hraný
réžia: Martina Buchelová; scenár: Marína Mĺkva, Martina Buchelová; kamera: Radka Šišuláková; hudba: Herzog Herzog; strih: Dušan Varmeďa; hrajú: Michaela Kostková, Mia Sofia Arpášová, Ján Pavúr, Zvonko Lakčevič
Rodičia ťažko pracujú a sestry sa prakticky starajú o seba samy. Na staršiu sestru začínajú doliehať ťažkosti, ktorým spolu čelia. Vďaka ich putu si však uvedomí, že má to, na čom jej záleží najviac.
Vysvetlivky:
eAT - elektronicky klikané anglické titulky Show more
Knight Borek is searching for his missing son. Enthralled by the stories of children's crusades, little Jan has run away from home. Borek's crusade is a journey into his own subconscious, where he is forced to confront his greatest fear. Show more
After meeting the winter swimmer Broňo, the widow Hana gradually starts changing her stereotypical life, which has until then revolved solely around her grown sons, daughters-in-law and grandchildren. While the 60-year-old Hana is experiencing a love story, the traditional weekend lunches in the family house are losing their idyllic character and it is slowly revealed that all the protagonists have a secret. Hana finds an unexpected ally in her grandson Ivánek, who not only falls in love with the peculiar Broňo, but also with his chicken Adéla and the community of winter swimmers meeting on the bank of Vltava. The story uncovering difficult relationships between members of three generations brings forth hope that one can take their life into their own hands no matter their age. Show more
Olga Sommerová’s feature-length documentary about the world-famous opera singer and actress Soňa Červená is the story of a woman whose humble history, private and public life was influenced by the great events of 20th century Europe. Her artistic career includes a hundred opera roles in four thousand performances on the stages of five continents. aic.sk Show more
A story inspired by true events about two children whose innocent play will change their lives forever. Ten years-old and living with a mother who is not yet ready to be a Mum, Jarka is pushed by her desire to love and form a family to the point where she finds herself giving shelter to two abandoned twin babies. A new Slovak film based on the successful book The Fifth Boat by Monika Kompaníková, which became the Slovak Book of the Year in 2010. Second feature film by director Iveta Grófová; whose debut, Made in Ash, was nominated as the Slovak entry for the Best Foreign Language Oscar in 2012. The film was financially supported by the Audiovisual Fund (SR), Eurimages, State Fund for Cinematography (CZ), Creative Europe – Media and Bratislava Self-Governing Region. Show more
The Christmas film filled with magic is interwoven with fantasy and virtually anything can happen in it. Albert, the main protagonist, is unhappily in love with his friend’s sister. Thanks to a good deed he is granted one wish from a magical old man, but with it comes the difficult question – how to make best use of this single wish. He doesn’t want to waste it totally and he has to constantly thwart the intrigues of those who want to prise it from him. The journey to wisdom and a big decision begins. Show more
Nina is 12. Her parents are getting a divorce and her world is falling apart before her eyes. Her mom and dad say they are only doing what is best for her, but in fact, they act as though they only cared for themselves. Nina doesn't understand them. She feels abandoned and deceived – it's like there is nothing left in the world that she could believe in. Her only security in life is competitive swimming. At the pool she finds calm and support and everything she lacks at home. When it looks like she won't be able to attend a swimming competition, she makes a radical move.
Legend:
eAT - electronic english subtitles Show more
Everyone knows about the Roma holocaust, but no one talks about it. The process of eliminating memories of it began more or less at the end of the Second World War, when many mass graves in work and detention camps remained intact. Even for the winners, the Roma were “second class” victims. In a number of European countries (France, Czech Republic, Slovakia, Poland, Germany, Croatia, Serbia), the director confronts a forgetful present with memories of the last surviving witnesses of these horrific events. They survived, yet they each have their memory and scars as proof. In a world where fascism is once again prevalent, they are one of the last living witnesses to the Holocaust. They exist with a hole in their head, an imprint from the past. The partially scripted and staged documentary is an elegy to the victims of a monstrous regime and human indifference. Show more
This epizodic film shows three different stories of preserving and transmission of the original Roma music in contemporary society.
Legend:
eAT - electronic english subtitles Show more
Janina Duszejko, an elderly woman, lives alone in the Klodzko Valley where a series of mysterious crimes are committed. Duszejko is convinced that she knows who or what is the murderer, but nobody believes her.
Legend:
eAT - electronic english subtitles Show more
Ágoston, a fifty-year-old man, takes up the opportunity to go abroad on a quest for the job of his long-forgotten dreams and gets caught up in the strangely absurd events of an Eastern European odyssey.
Legend:
eAT - electronic english subtitles Show more
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Všeobecné obchodné podmienky pri ONLINE nákupe
Úvodné ustanovenia a definície pojmov
Tieto obchodné podmienky pre nákup vstupeniek cez internet (ďalej len „Obchodné podmienky“) platia pri nákupe vstupeniek na filmové, kultúrne a spoločenské alebo aj iné predstavenie prevádzkované spoločnosťou Slovenský filmový ústav, (ďalej len „Prevádzkovateľ“), a to len pri nákupe vstupeniek prostredníctvom internetovej stránky www.kino-lumiere.sk. Tieto Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti Prevádzkovateľa a kupujúceho (ďalej len „Zákazník“).
„Vstupenka“ je vstupenka zakúpená, a zároveň vytlačená v pokladniach prevádzky prevádzkovaných Prevádzkovateľom (ďalej len „Kino“).
„mailTicket“ je vstupenka zakúpená prostredníctvom internetovej stránky www.kino-lumiere.sk a jej podstránok s unikátnym čiarovým kódom, vytlačená Zákazníkom, alebo vstupenka vo formáte PDF s unikátnym čiarovým kódom predložená Zákazníkom uvádzačovi pred vstupom do Kina prostredníctvom prenosného elektronického zariadenia (mobilným telefónom, tabletom a pod.). Vstupenka s unikátnym čiarovým kódom je súčasťou potvrdzujúceho e-mailu, ktorý bude doručený Zákazníkovi vždy po objednaní a úhrade vstupenky cez internetovú stránku www.kino-lumiere.sk . Čiarovým kódom sa Zákazník preukáže pred vstupom do sály alebo na konkrétne predstavenie. Možno ho naskenovať z mobilného zariadenia alebo predložiť vo vytlačenej forme. Kód musí byť čitateľný a nepoškodený. Zákazník preberá zodpovednosť za nešírenie vstupenky, aby tak zabránil jej prípadnému zneužitiu.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@ticketware.sk, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť Besteron a.s. (ďalej len “Besteron”), sídlo Teslova 20, 821 02 Bratislava, IČO: 47866233, DIČ: 2024127963. Spoločnosť Ticketware SE zabezpečuje predaj a vyúčtovanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana)
Besteron poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na Besteron prostredníctvom telefonickej linky 02/33 52 76 75 (po-pia 08 - 16h, víkendy a sviatky 08 - 20h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese helpdesk@besteron.sk, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od Besteronu.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
„Orgán dohľadu“ je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika (www.soi.sk).
Zákazník súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe strany záväzné. V prípade potreby môže Zákazník kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom e- mailu kinolumiere@sfu.sk
Spôsob zakúpenia a doručenia vstupenky
Zákazník si môže zakúpiť elektronicku vstupenku (dalej len mailTicket) na konkrétne predstavenie prostredníctvom našej internetovej stránky www.kino-lumiere.sk po výbere filmu a času s presmerovaním na internetovú stránku system.cinemaware.eu a zaplatiť za mailTicket cenu vstupenky, podľa vytvorenej objednávky prostredníctvom služby Besteron.
mailTicket je možné zakúpiť najneskôr 30 minút pred začiatkom požadovaného predstavenia uvedeného v programe kina. Neskôr si Zákazník môže kúpiť v pokladni kina iba Vstupenky na neobsadené miesta.
Po výbere a označení konkrétneho predstavenia Zákazník označí počet dospelých a počet zľavnených mailTicketov, zvolí miesto a druh (obyčajný, Deti, študenti, seniori, ZŤP) a sedadlo vstupenky, Zákazník pokračuje ku kroku zaplatiť online. Zákazníkovi sa zároveň zobrazí celková kúpna cena mailTicket, ktorú je po potvrdení Objednávky v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE” (s povinnosťou platby) povinný uhradiť. Uvedená kúpna cena je aktuálnou cenou pre objednané mailTicket a je cenou konečnou, t.j. vrátane DPH a prípadných poskytnutých zliav. Zákazník vyjadrí súhlas s obchodnými podmienkami.
Po potvrdení objednávky mailTicket v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE“ je Zákazník presmerovaný do zabezpečenej platobnej brány Besteron, prostredníctvom ktorej vykoná úhradu. Úhradu je potrebné vykonať v časovom limite do 15 minút, ktorý sa odpočítava od okamihu začatia procesu platby presmerovaním na platobnú bránu. Po vypršaní časového limitu 15 minút nebude začatá objednávka dokončená.
Po uskutočnení úspešnej platby prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány Besteron v časovom limite 15 minút bude Zákazník opäť presmerovaný na internetovú stránku system.cinemaware.eu pre vygenerovanie a zobrazenie mailTicket. Objednávka bude úspešne dokončená len v prípade, ak Zákazník vyčká na presmerovanie na internetové stránky system.cinemaware.eu a zobrazí sa mui jeho mailTicket na obrazovke. Následne mu bude doručený mailTicket na správne zadaný a funkčný email. V prípade, ak Zákazník nevyčká na presmerovanie a nezadal správny a funkčný email pre doručenie mailTicket, Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za nedokončenie objednávky a Zákazník si musí uplatniť reklamáciu realizovanej úhrady v banke.
Po realizovaní úhrady kúpnej ceny mailTicket a úspešnom dokončení objednávky bude Zákazníkovi odoslaný potvrdzujúci e-mail na ním zadanú platnú a funkčnú e- mailovú adresu, ktorý obsahuje unikátny čiarový kód a variabilný symbol a platný mailTicket vo formáte PDF oprávňujúci na vstup do sály (slúži ako vstupenka). Pre daňové účely, slúži mailTicket ako daňový doklad.
Platba je zrealizovaná iba vtedy, ak Zákazník dostane od Prevádzkovateľa potvrdenie o zaplatení podľa predchádzajúceho bodu správou na e - mailovú adresu zadanú v objednávke.
Unikátny čiarový kód v mailTicket je platný iba raz, tzn. že pri akomkoľvek ďalšom predložení čiarového kódu sa na takto predložený mailTicket nebude prihliadať a na jeho základe nebude povolený vstup do kinosály, a to bez ohľadu na to, kto vyššie uvedený mailTicket predloží.
Zákazník je povinný, pokiaľ si uplatňuje nárok na poskytnutie zľavneného vstupného, preukázať oprávnenosť nároku na zľavnený mailTicket pred vstupom do kinosály predložením platného dokladu, ktorá oprávňuje držiteľa k zľave. Kumulácia jednotlivých zliav nie je možná. V prípade, že Zákazník nepreukáže nárok na zľavnený mailTicket, bude mailTicket považovaný za neplatný, nepovolí sa vstup do kinosály a nevznikne nárok na vrátenie zaplatenej ceny mailTicket. Prevádzkovateľ poskytuje možnosť doplatenia rozdielu v cene zo zľavnenej vstupenky na cenu za dospelého, čo môže urobiť zákazník v pokladni kina. Zľavneným vstupným sa na účely týchto Obchodných podmienok považuje iba vstupné podľa platného cenníka.
Odstúpenie od zmluvy
Predaj mailTicketov na filmové a iné predstavenie sa považuje za zmluvu súvisiacu s poskytovaním služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, podľa ktorej sa Prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote a z toho dôvodu Zákazník nemôže, v zmysle § 7 ods. 6 písm. k) zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, odstúpiť od zmluvy.
Reklamácie
Prevádzkovateľ zodpovedá za vady poskytovanej služby, prípadne predávaného tovaru podľa ustanovení príslušných právnych predpisov, najmä ustanovenia § 420 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
Reklamovať poskytnutú službu, t.j. predstavenie, na ktoré bol mailTicket zakúpený, je možné za podmienok stanovených reklamačným poriadkom Prevádzkovateľa, ktorý sa nachádza na internetovej stránke www.kino-lumiere.sk a v priestoroch prevádzky.
Osobné údaje a ich ochrana
Prevádzkovateľ zabezpečuje ochranu osobných údajov kupujúceho v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webovej stránke Prevádzkovateľa. Zákazník berie na vedomie, že je povinný Prevádzkovateľovi poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať Prevádzkovateľa o každej zmene svojich osobných údajov. Zákazník potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne. Zákazník pri odoslaní objednávky potvrdí, že v súlade so zákonom mu bolo poskytnuté poučenie týkajúce sa ochrany osobných údajov, a to aktivovaním príslušnej funkcie na webovej stránke Prevádzkovateľa.
Alternatívne riešenie sporov
Pokiaľ Zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom emailu na kinolumiere@sfu.sk ). Ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Orgán dohľadu - Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, internetová adresa:www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.economy.gov.sk).
6.2 Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránkeec.europa.eu/consumers/odr/.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1 Tieto Obchodné podmienky platia pre Zákazníka v rozsahu a znení uvedenom na internetových stránkach Prevádzkovateľa v deň zakúpenia elektronickej vstupenky mailTicket Zákazníkom.
7.2 Aktivovaním príslušnej funkcie pred zakúpením mailTicket kupujúci potvrdí, že sa s týmito Obchodnými podmienkami oboznámil, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu, súhlasí s nimi a je nimi viazaný. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo v zákonnom rozsahu meniť tieto Obchodné podmienky pre nákup mailTicket cez internet, prípadne ich časť.
7.3 Akékoľvek zmeny týchto Obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom uvedeným v aktualizovanom znení.
7.4 Na vzťahy výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa aplikujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.