Priatelia archívneho filmu,
14. marca si pripomenieme 105. výročie narodenia spisovateľa Dominika Tatarku. Tento autor sa opakovane usiloval o spoluprácu s filmom. V polovici 60. rokov 20. storočia vznikla adaptácia jeho novely Panna zázračnica, ktorú režíroval Štefan Uher (29. marca uplynie 25 rokov od jeho smrti). V programe FILMOTÉKY chceme pripomenúť výročia oboch umelcov projekciou tohto filmu. Okrem toho premietneme aj dokumentárny film Ivana Ostrochovského Príbeh Panny zázračnice, ktorý sa snaží osvetliť základné okolnosti a súvislosti vzniku Uhrovej adaptácie Tatarkovej predlohy. Po projekcii oboch filmov budú o súvislostiach Panny zázračnice v slovenskej kinematografii diskutovať Václav Macek, Albert Marenčin, Juraj Mojžiš, Ivan Ostrochovský a Martin Šulík. V marci si pásmom Výročia: Viktor Kubal pripomenieme aj tvorbu zakladateľskej osobnosti slovenského animovaného filmu Viktora Kubala (20. 3. 1923 – 24. 4. 1997). 11. marca oslávi 60. narodeniny slovenská herečka a filmová producentka Deana Jakubisková-Horváthová. Vo filme svojho manžela Juraja Jakubiska Sedím na konári a je mi dobre stvárnila postavu policajtky – zväzáčky Želmíry.
Talianska herečka Anna Magnaniová sa narodila 7. marca 1908. Počas svojej kariéry sa stala „živým symbolom Ríma“, ako ju nazval rozprávač vo filme Rím Federica Felliniho. Vo filme Mamma Roma zo skoršej fázy jej kariéry (v réžii buriča Piera Paola Pasoliniho) stvárnila Magnaniová bývalú prostitútku, ktorá sa chce živiť predajom zeleniny a zabezpečiť lepší život svojmu dospievajúcemu synovi Ettoremu. 18. marca si pripomenieme 105. výročie narodenia francúzskeho režiséra a scenáristu Reného Clémenta. V roku 1960 mal premiéru jeho film V žiari slnka s Alainom Delonom (išlo o jeho prvú hlavnú rolu), voľne vychádzajúci z románu Patricie Highsmithovej Talentovaný pán Ripley. Z neskoršieho obdobia Clémentovej tvorby je psychologický triler s Marlène Jobertovou a Charlesom Bronsonom Cestujúci v daždi. V marci si projekciou filmu Mníška pripomenieme aj nedožité 90. narodeniny Jacquesa Rivetta (nar. 1. marca 1928), jedného z „mladých Turkov“ – čelných predstaviteľov francúzskej novej vlny. 30. marca by sa dožil 85 rokov herec Jean-Claude Brialy. Vo FILMOTÉKE budete mať možnosť ho vidieť v muzikáli Jeana-Luca Godarda Žena je žena. Pripomenieme si aj januárové výročie ruského básnika, herca a speváka Vladimira Vysockého (25. 1. 1938 – 25. 7. 1980), ktorý stvárnil hlavnú mužskú postavu vo filme Kiry Muratovovej Krátke stretnutia.
Cyklus Filmová hudba je tentoraz venovaný slovenskému skladateľovi Svetozárovi Stračinovi. Hudobný publicista Jozef Červenka vybral dva filmy Martina Ťapáka (Nevesta hôľ a Stratená dolina) a Nočných jazdcov Martina Hollého ml. Ako hovorí Červenka, pre Stračinovu tvorbu je príznačné „sústavné používanie folklórneho materiálu“. Hudbu k Stratenej doline môžeme podľa Červenku vnímať ako „ukážku bravúrnej inštrumentácie vychádzajúcej z folklóru“, zatiaľ čo v hudbe k Nočným jazdcom Stračina „umne kombinuje westernové, elektronické a folklórne prvky“.
Profesor Rudolf Urc sa v pásme Armáda je s ľudom uvádzanom v rámci cyklu Očami filmových spravodajcov venuje tomu, ako filmové týždenníky reflektovali postavenie armády v mocenskom systéme minulého režimu. Ako pripomína profesor Urc, „po Sovietskom zväze bolo Československo zbraňami najnasýtenejšou krajinou východného bloku, čomu zodpovedal aj mohutný rozvoj zbrojárskeho priemyslu. Avšak v týždenníkoch sme mohli vidieť len ,mierovú‘ produkciu a s ňou súvisiaci rozmach sídliskovej infraštruktúry.“ Filmová historička Eva Filová zase zostavila pásmo Kino Čas III: Ako sme sa vzdelávali venované téme školstva a ďalším oblastiam s ním spojeným.
Pri zostavovaní marcového Double Bill-u sme sa odrazili od koncepcie iného nášho dlhodobého cyklu – Majstrovské diela francúzskej kinematografie. Uvedieme Oči bez tváre Georgesa Franjuho o šialenom vedcovi, ktorý sa usiluje transplantovať novú tvár svojej dcére. Vo filme sa miešajú prvky sci-fi a hororu s detektívkou. V úlohe doktorovej dcéry Christiane sa predstavila Edith Scob (vo filme nosí masku), ktorú ste mohli vidieť ako šoférku limuzíny vo filme Leosa Caraxa Holy Motors (premietal sa v našich filmových kluboch). Práve v tomto filme vzdal Carax poctu Franjuovmu filmu. Druhým uvádzaným filmom je Koža, v ktorej žijem Pedra Almodóvara. Aj v tomto filme ide o transplantáciu pokožky...
V marci pokračuje aj cyklus Otec a syn. Uvedieme v ňom Paríž, Texas Wima Wendersa, v ktorom si amnéziou trpiaci Travis (v podaní Harryho Deana Stantona) hľadá cestu k svojmu odcudzenému sedemročnému synovi Hunterovi. Premietneme aj dlhometrážny debut Jamesa Graya (v našich kinách sa v minulom roku premietal jeho film Stratené mesto Z) Malá Odessa a Šťastie od Todda Solondza. Posledným filmom zaradeným do cyklu je Návrat Andreja Zvjaginceva. Aj v tomto prípade ide o debut (Zvjagincevova nasledujúca tvorba je divákom filmových klubov u nás dôverne známa), a to dokonca veľmi výrazný debut, ocenený Zlatým levom na festivale v Benátkach v roku 2003. K dvom mladým chlapcom prichádza po dlhých rokoch odlúčenia muž, ktorý tvrdí, že je ich otcom. Je to však skutočne on? Vydávajú sa spolu s ním na cestu, po ktorej už nič nebude tak ako predtým...
Dúfame, že si z nášho marcového programu vyberiete. Dovidenia v prítmí kinosály, priatelia.
Mamma Roma (Anna Magnani) je prostitútka, ktorá sa rozhodne zanechať povolanie, aby zaručila lepšiu budúcnosť synovi Ettoremu (Ettore Garofalo). Kúpi si dom na periférii Ríma a podarí sa jej získať predajný stánok na miestnom trhu, ale všetko jej úsilie začať nový život zmarí synové rozhodnutie, ktoré tragicky ovplyvní život celej rodiny. Filmové predstavenie bude spojené s lektorským úvodom Kataríny Mišíkovej, filmovej vedkyne, historičky a pedagogičky FTF VŠMU. Zobraziť viac
27. 1. 2020 19:30: Projekcia digitálne reštaurovaného filmu pri príležitosti 100. výročia narodenia Federica Felliniho a ako súčasť projektu Znovuobjavené filmové klenoty, organizovaného v spolupráci s Talianskym kultúrnym inštitútom a filmovým archívom Cineteca di Bologna Fellini sa vo filme vyznáva zo svojej lásky k Rímu a Rimanom, k nádhernému mestu plnému kontrastov a histórie. Film je kombináciou dokumentárnych pasáží a snových vízií, mozaikou obrazov, faktov a fantázie, ktorými nás sprevádza chlapec prichádzajúci do legendárneho mesta z Rimini, mladý muž, pohltený pulzujúcim životom a nakoniec filmár usilujúci sa zachytiť jedinečnú atmosféru mesta. Film bol reštaurovaný laboratóriami L‘Immagine Ritrovata, Bologna. Zobraziť viac
Tom Ripley, bezcharakterný mladík, neváha zavraždiť syna amerického milionára a prevziať následne jeho identitu, aby si mohol užívať jeho bohémsky život. Dlho to vyzerá tak, že spáchal dokonalý zločin. Ide o filmovú adaptáciu románu Talentovaný pán Ripley Patricie Highsmithovej. Vo filme režiséra Reného Clémenta (Bitka o koľajnice, Zakázané hry) stvárnil Toma Ripleyho Alain Delon, v maličkej úlohe sa vo filme objavila aj Delonova vtedajšia snúbenica Romy Schneider (hoci sa neobjavuje v titulkoch filmu). Zobraziť viac
Výborný scenár a dialógy, prešpekulovaný vývoj deja, dlho nejasné motívy konania postáv, vytvárajú z filmu Cestujúci v daždi jedinečný psychologický triler. Rovnako k tomu prispievajú herecké výkony dvoch hlavných predstaviteľov. A predovšetkým režisér René Clément, jeden z hlavných predstaviteľov takzvanej francúzskej drsnej školy. Zobraziť viac
Armáda je s ľudom – obľúbený slogan minulého režimu vyjadroval exkluzívne postavenie armády v systéme totalitnej moci. Po Sovietskom zväze bolo Československo zbraňami najnasýtenejšou krajinou východného bloku, čomu zodpovedal aj mohutný rozvoj zbrojárskeho priemyslu. Avšak v týždenníkoch sme mohli vidieť len „mierovú“ produkciu a s ňou súvisiaci rozmach sídliskovej infraštruktúry /Podbrezová, Detva, Nová Dubnica/. Zato ukážkové vojenské prehliadky a prísahy nových vojakov boli žiadaným propagandistickým artiklom. Rozmach kultúrneho života vo vojenských útvaroch dokazovala beseda so spisovateľom D. Tatarkom aj populárne vystúpenia Vojenského umeleckého súboru. Uvedené budú vydania Týždňa vo filme č. 18/1948, 32/1950, 20/1952, 40/1954, 18/1966, 37/1979. Zobraziť viac
Voľné spracovanie rovnomennej poviedkovej knihy českého spisovateľa Eduarda Bassa. Príbeh nešťastnej lásky z prostredia cirkusu. Mladý jazdec Vincek, akrobat cirkusu National, sa zamiluje do krasojazdkyne Niny, s čím však nesúhlasí jej otec. Načas sa vyostrená situácia vyrieši, keď je Vincek povolaný na vojnu. Film uvádzame pri príležitosti 100. výročia narodenia skladateľa filmovej hudby Zdeňka Lišku (16.3.1922 – 13.8.1983) a 120. výročia narodenia režiséra Martina Friča (29.3.1902 – 26.8.1968). Zobraziť viac
Baladický príbeh situovaný do slovenskej horskej oblasti pred druhou svetovou vojnou. Mladý horár sa po rokoch vracia do rodnej dediny. Vďaka stretnutiu s dedinským dievčaťom Zunou spoznáva nielen samého seba, ale aj prírodu a svet. Filmová adaptácia rovnomenného románu Františka Švantnera. Film uvádzame pri príležitosti 75. narodenín herca Milana Kňažka (nar. 28. 8. 1945), ktorý vo filme stvárnil postavu horára. Zobraziť viac
Film zachytáva život mladej generácie umelcov, formujúcej sa uprostred vojny. Anabella, mladé krásne dievča, sa zoznámi s celou skupinou priateľov rozochvieva v nich túžby, stane sa predmetom ich predstáv. Očarení jej „zázračnosťou“ však nevidia Anabellin smútok, ktorý vyústi v jej tragický koniec. Filmová adaptácia rovnomennej novely Dominika Tatarku. Zobraziť viac
Keď životný stroskotanec Travis počas zúfalého putovania skolabuje po prejdení z mexickej strany hraníc v púšťovej osade Terlingua, prichádza poňho jeho brat Walter, ktorému zavolal lekár. Pri ceste autom do Los Angeles sa Travis dozvedá, že Walter s manželkou Anne sa pred štyrmi rokmi ujali jeho malého syna Huntera. Pomalé zbližovanie sa otca a syna postrčí spoločné sledovanie superosemmilimetrového filmu, ktorý zachytáva niekdajšie idylické šťastie Travisovej rodiny. Travis sa upne na nádej obnoviť popretŕhané väzby; vábi ho pustá, pre neho mýtická osada Paríž v Texase, kde bol údajne splodený... Zobraziť viac
Príbeh dvoch charakterovo rozdielnych priateľov - komedianta Pepeho a frontového vojaka Prengela - sa odohráva tesne po konci druhej svetovej vojny. Spoločne nájdené zlato ich postupne premení v nerozlučnú dvojicu. Do ich osudu vstupuje židovské dievča Ester, ktoré sa vracia z koncentračného tábora. Náhoda tak spojí troch ľudí bez domova, z ktorých každý sa snaží sebe vlastným spôsobom naplniť svoju predstavu o šťastí. Projekcia filmu laureáta Slnka v sieti za rok 2022 v kategórii Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej kultúre, kameramana Laca Krausa, za jeho osobnej účasti. Film uvedie Miro Ulman. Zobraziť viac
Laura Jessonová je šťastná manželka a matka. Voľný čas trávi prechádzkami po Milforde, kam sa odvezie vlakom, občas si zájde do kina, a potom opäť vlakom domov. Čakanie na vlak si kráti v bufete na železničnej stanici Milford Junction. Netreba zabúdať, že Puto najsilnejšie je film z obdobia druhej svetovej vojny, keď boli staničné bufety čisté, a hoci sa tam podával aj alkohol, hlavnou ponukou bol čaj a sendviče. Práve tu sa Laura vďaka špinke v oku zoznámi s lekárom Alecom Harveym. Stretne ho ešte raz, zasa v staničnom bufete. A potom sa už len dá unášať kúzlom novej známosti, ktoré im obom umožňuje vykročiť z hraníc každodennosti... Film bol uvedený na prvom ročníku medzinárodného filmového festivalu v Cannes, kde získal Veľkú cenu. Kristína Aschenbrennerová Zobraziť viac
Pásmo krátkych dokumentárnych, etnograficky ladených filmov pri príležitosti 25. výročia úmrtia režiséra a fotografa Karola Skřipského (15. 7. 1908 – 10. 3. 1993). Premietnuté budú filmy: Ždiarske rekviem, Karol Skřipský, 1966 (15´) Obraz tradičného života slovenskej horskej dediny Ždiar v cykle jedného roka. Obyčajné drevo, Karol Skřipský, 1967 (15´) Filmový portrét o ľudových umelcoch – vareškárovi, košikárovi, výtvarníkovi, ktorí vyrábajú z dreva užitočné a krásne predmety. Štyri dni Ľudovíta Čonku, Karol Skřipský, 1967 (28´) Dokumentárny obraz súžitia človeka s prírodou. Filmový záznam jedného roku života Ľudovíta Čonku a jeho ženy, ktorí sú jedinými obyvateľmi opusteného ostrova vo východoslovenskej rieke Latorici. Karol Skřipský, Eugen Šinko, 1968 (29´) Medailón o režisérovi a kameramanovi Karolovi Skřipskom. Zobraziť viac
Satirická komédia o troch priateľoch, správcoch horskej chaty, ktorí sa snažia zachrániť Stratenú dolinu pred pustošivou inváziou turistov. Voľné pokračovanie príbehu z vysokohorskej chaty v stratenej doline z filmov Medená veža a Orlie pierko. Je začiatok turistickej sezóny vo Vysokých Tatrách. Priatelia Michal a Dušan, správcovia chaty, navštívia svojho nadriadeného. Nakoľko sú na všetku prácu len dvaja, žiadajú o prijatie nového zamestnanca, najlepšie vyučeného kuchára. A tak vystúpia kamaráti v sprievode novej gazdinky takmer až na vrchol hôr, do Stratenej doliny. Chatu navštívi prvý turista, ich dlhoročný priateľ Gábor, ktorého prijmú ako ďalšiu pracovnú silu. Optimizmus správcov naruší zistenie, že niekoľko rokov sľubovaná stavba luxusného hotela bude čochvíľa realitou. Do doliny príde tím geodetov, ktorí majú za úlohu vymerať celú oblasť. Akoby to nestačilo, plánujú zrovnať so zemou aj ich rekreačné stredisko... Keď si priatelia uvedomia bezmocnosť nad celou situáciou, nezostane im nič iné, ako vymyslieť skvelý plán a tak zachrániť Tatry. Viac o Jozefovi Kronerovi (1924-1998): Zobraziť viac
Martin Hollý nakrútil v roku 1981 western Noční jazdci, ktorý sa odohráva na severnom pohraničí Slovenska. Hoci film vznikol v socialistickom Československu 22 rokov po Divokej bande Sama Peckinpaha, oba filmy zdieľajú podobnú DNA. Protagonisti filmu – pašerák koní a strážca slovensko-poľskej hranice - stoja na opačných stranách zákona. Vzájomný rešpekt z nich robí priateľov, zákon nepriateľov. Jediné, na čom Orbanovi záleží, je ten jeden posledný kšeft pred odchodom do „dôchodku“. Pre strážcu Halvu je udržiavanie poriadku otázkou profesionálnej cti. Svet sa mení a kolesá dejín sa točia bez ohľadu na osudy obyčajných ľudí. Nikto z nich by však svoju minulosť nikdy nemenil. Slová Pika Bishopa, vodcu Divokej bandy, „inak by som to ani nechcel,“ by tak pokojne mohol vyriecť i Marek Orban.
Viac o filme na Zobraziť viacCharlotta prichádza do strednej Afriky, aby tu našla miesto pre turistický komplex. Nevie však o tom, že tu žije aj jej bývalý manžel Victor, ktorý sa bráni jej úmyslu. Do hry vstupujú ešte aj pytliaci zveri, proti ktorým musí Victor chrániť aj Charlottu... Zobraziť viac
Brighton Beach, New York. Štvrť ruských imigrantov nazývaná Malá Odessa. Joshua Shapiro sa po rokoch vracia k svojej rodine. Živí sa ako nájomný vrah ruskej mafie. Domov prichádza nielen za rodinou, ale hlavne aby na objednávku zavraždil istého klenotníka. Po rokoch sa stretáva so svojim otcom, no nie je to dlho očakávaný návrat strateného syna. Skôr naopak. Otec je zásadne proti jeho spôsobu obživy. Joshua svojou prítomnosťou vystavuje všetkých svojich blízkych nebezpečenstvu. Zobraziť viac
Dr. Génessier je špičkový chirurg a otec. Žije vo veľkom dome hneď vedľa svojej kliniky. Jeho dcéra Christiane prišla pri autonehode, ktorú kedysi spôsobil, o tvár. Teraz, na pokraji šialenstva ako duch, v maske bez akýchkoľvek čŕt blúdi chodbami rodinnej vily. Dr. Génessier, zožieraný vinou, je odhodlaný stoj čo stoj svojej dcére prinavrátiť ľudskú tvár. S pomocou svojej asistentky Louise unáša mladé ženy. Chirurgicky im odoberá tváre a transplantuje svojej milovanej dcére. Zobraziť viac
Špičkový plastický chirurg Dr. Ledgard pracuje na vývoji umelej kože odolnej voči ohňu a bodnutiu hmyzom. Pred niekoľkými rokmi pri autonehode zaživa zhorela jeho milovaná manželka. Výskum v oblasti nehorľavej kože sa stal jeho životným poslaním. Posadnutosťou. Žije vo veľkej vile v ústraní, kde s pomocou slúžky Marilie drží v zajatí mladú, krásnu ženu menom Vera - pokusného králička. Zobraziť viac
Film zachytáva príbeh neobyčajného milostného trojuholníka, rozprávaný cez spomienky dvoch žien milujúcich jedného muža – jeho manželky a milenky. Osud spojil cesty oboch žien do spolužitia v jednej domácnosti, bez toho, aby tušili o ich spoločnej láske ku geológovi Maximovi (v podaní Vladimira Vysockého). Táto rola patrila medzi Vysockého najobľúbenejšie: „Mám rád svojho hrdinu, ktorý z dobrého zabezpečeného miesta na správe odišiel robiť to, čo je jeho poslaním. Mám tento film rád.“ Vo filme spieva aj tri svoje autorské piesne. V úlohe manželky Valentiny účinkuje sama režisérka a spoluautorka scenára Kira Muratovová. Nina Ruslanovová získala za postavu milenky Nadi (išlo o jej filmový debut) v roku 1988 národnú filmovú cenu ZSSR Nika za najlepšiu ženskú rolu. Lektorský úvod: Súčasťou premietania bude prednáška o filme Krátke stretnutia a o filmovej tvorbe Vladimira Vysockého, ktorú prednesie doktorandka Ústavu divadelnej a filmovej vedy, Mgr. art. Zuzana Spodniaková. Zobraziť viac
Kam ísť na školu a kam po škole? Náborové filmy síce lákali mládež do poľnohospodárskych a robotníckych profesií, ale školstvo trpelo nedostatkom nových, vyhovujúcich budov a učiteľských kádrov. Premietnuté budú filmy: Mnoho detí, málo škôl I., Milan Černák, 1961 (6´) Filmová agitka o výstavbe škôl v Stredoslovenskom kraji. Druháci, Ivan Húšťava, 1962 (12´) Dokumentárny film o štyroch životných príbehoch absolventov večernej priemyselnej školy. 60%, Vladimír Čech, 1963 (10´) Dokumentárny film o problémoch učňovského dorastu v Československu. Čím chceš byť?, Ladislav Kudelka, 1963 (10´) Dokumentárny film o mladých ľuďoch, ktorí sa rozhodli pracovať v poľnohospodárstve. Všade, kde žijú ľudia..., Pavel Čalovka, 1964 (18´) Osvetový film s problematikou školskej výchovy a nedostatku učiteľských kádrov v zapadnutých podhorských oblastiach. Na stavbe, Vojtech Andreánsky, 1972 (18´) Náborový film určený žiakom základných škôl – propaguje prácu v rôznych stavbárskych profesiách. Železnica volá, Vojtech Andreánsky, 1974 (13´) Náborový film pre voľbu povolania – propaguje prácu na železnici. Zobraziť viac
Pásmo krátkych animovaných filmov uvádzame pri príležitosti 95. výročia narodenia režiséra, animátora a výtvarníka Viktora Kubala (20. 3. 1923 – 24. 4. 1997). Uvedené budú filmy: Zem, Viktor Kubal 1966 (7´) O tom ako úrodná pôda ustupuje priemyselným stavbám. Dita na pošte, Viktor Kubal 1967 (7´) Ako sa Dita stratila a potom sa sama poslala domov. Janko Hraško u kúzelníka, Viktor Kubal 1973 (7´) O putovaní Janka Hraška po svete. Šach, Viktor Kubal 1974 (5´) Groteska na šachovnici. Kino, Viktor Kubal 1977 (7´) Paródia o filmových fanúšikoch. Jedináčik, Viktor Kubal 1979 (7´) O otcovskej výchove jediného syna. Selekcia, Viktor Kubal 1982 (5´) Kreslený film o jednej panne, ktorá čakala a čakala... Meteorológ, Viktor Kubal 1983 (9´) O svojráznom spôsobe, ako predpovedať počasie. Na pravé poludnie, Viktor Kubal 1988 (4´) Kreslená satira na byrokraciu. Idol, Viktor Kubal 1989 (5´) O dvoch alternatívach boja proti pseudoautoritám, kultom a kultíkom. Zobraziť viac
Suzanne Simonin je proti svojej vôli prinútená vstúpiť do kláštora. Stretáva sa tu s rôznymi spôsobmi zaobchádzania s vlastnou osobou. Rivettova adaptácia Diderotovho románu mala vo Francúzsku problémy s cenzúrou a vyvolala okrem iného rozhorčenie na strane Rivettových novovlnných spriaznencov – napríklad Jean-Luc Godard písal list vtedajšiemu ministrovi kultúry André Malrauxovi. Zobraziť viac
Čierna komédia pojednáva o všemožných sexuálnych úchylkách a perverziách. Robí to však s prekvapivo pôsobivým čiernočiernym humorom a nadhľadom. Hrdinovia filmu žijú navonok nevzrušivým, banálnym spôsobom života, avšak všetci majú problémy so sexuálnymi preferenciami... Komediálny efekt vyťažil režisér najmä z rozporov medzi vonkajšou banalitou a jej tragickým podtextom a z groteskne pomalého – akoby nechceného – odhaľovania pravého stavu vecí. Zobraziť viac
Film Andreja Zvjaginceva nám ponúka možnosť archetypálneho čítania diela, motívy antickej drámy, respektíve mytologický pohľad. Pokojný život dvoch bratov vyruší nečakané objavenie sa ich otca, ktorého im pripomínala už len desať rokov stará fotografia. Je to naozaj ich otec? Prečo sa vrátil po toľkých rokoch? Deti nájdu odpovede na vzdialenom a opustenom ostrove, kde cestujú s mužom, ktorý ich životy prevráti hore nohami. Zobraziť viac
Na začiatku šesťdesiatych rokov dvadsiateho storočia Godard skúmal vzťahy medzi mužom a ženou rôznymi žánrovými optikami. Vo filme Žena je žena sa venuje partnerskému trojuholníku a ako formu volí muzikálovú komédiu. Exotická tanečnica Angéla veľmi túži po dieťati, čo sa nedá celkom povedať o jej milencovi Émilovi. Ešte je tu však Émilov najlepší priateľ Alfred... Tak ako v iných Godardových filmoch z tohto obdobia, ani tu nejde o napĺňanie žánrových pravidiel a konvencií, skôr o ich odhaľovanie pred divákovými očami a o hru s nimi. Zobraziť viac
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.