Začiatok deväťdesiatych rokov minulého storočia. AIDS si už desať rokov vyberá kruté obete na životoch, napriek tomu aktivisti z parížskej pobočky hnutia ACT UP bojujú s nezáujmom verejnosti, otupenosti vlád a machináciami farmaceutických firiem. Nováčik Nathan sa zoznamuje s radikálom hnutia Seanom, ktorého politický boj je zároveň bojom o život. Sean je HIV pozitívny a jeho čas sa kráti... Francúzsky režisér – a dlhoročný scenárista slávnejšieho kolegu Laurenta Canteta – Robin Campillo zvolil vo filme 120 tepov za minútu funkčnú queer perspektívu a organicky prepojil osobné a politické. Výsledkom je mix umiernenej, k detailu citlivej drámy, ktorá zachytáva privátny rozmer ideologických súbojov a naliehavej, prudko emocionálnej romance. Film, ktorého titul odkazuje ako k monitoringu srdečnej aktivity, tak aj k dobovému houseovému tepu tanečných klubov, ponúka nekonvenčný pohľad na členov špecifickej komunity, ktorí sa rozhodli „žiť politiku v prvej osobe“. Zobraziť viac
Charakterová štúdia o osamelosti a túžbe niekam patriť, pôsobivá reflexia vzťahu medzi "západnou" a "východnou" Európou a pohrávanie sa s westernovými postupmi... To všetko sa navzájom prepletá v hite z tohtoročného Cannes, snímke s názvom Western. Film sleduje samotárskeho robotníka Meinharda, ktorý sa s partiou robotníkov ocitá na stavbe elektrárne v Bulharsku. Robotníkov tu trápia zlé pracovné podmienky, neschopnosť dorozumieť sa s miestnymi, a osamelosť. Postupom času sa kvôli vlastnej neokrôchanosti dostávajú s dedinčanmi do viacerých konfliktných situácií a atmosféra začne hustnúť. Niekde medzi oboma skupinami sa pohybuje Meinhard, ktorému toto cudzorodé prostredie poskytuje možnosť začať nový život, začleniť sa do komunity. Drsná a prostá bulharská dedina si však žiada poriadneho chlapa a tak sa štylizuje do role bývalého legionára a ochrancu slabých. Meinhardovo povýšenecké správanie sa voči domácim a odmeranosť voči vlastným krajanom, ho však v závere stavia do veľmi nepríjemnej situácie. Zobraziť viac
Spisovateľovi Danielovi Mantovanimu leží svet pri nohách. Práve získal Nobelovu cenu za literatúru, ale namiesto zadosťučinenia sa dostavila poriadna „depka“. Autor, ktorý si vydobyl takéto uznanie, už dávno nie je provokatérom, ale len usporiadanou položkou v kánone. Daniel sa pred všetkými uzavrie, prestane písať a tvrdohlavo odmieta pozvania na prestížne akcie, rozhovory a stretnutia. Čosi sa v ňom zlomí vo chvíli, keď medzi prívalom oficiálnych listov nájde nenápadný list z rodného argentínskeho zapadákova, odkiaľ kedysi zutekal. Chcú mu udeliť čestný titul váženého občana. Daniel Mantovani sa rozhodne vrátiť – k spomienkam, dávnym láskam, starým priateľstvám. Prichádza do známych ulíc ako veľká hviezda, ale z jeho návštevy sa rýchlo stáva groteska, ktorá postupom času dostáva horkú príchuť. Nielen úspech sa neodpúšťa. Daniel postupne prichádza na to, že nikto nedokáže tak milovať a nenávidieť, ako ľudia, ktorí vás poznajú od detstva. Vráti mu rodné mesto chuť opäť písať alebo len posilní jeho samotárstvo? Snímka získala „argentínskeho Oscara" a kopec diváckych cien na rôznych festivaloch. Režijné duo Gastón Duprat a Mariano Cohn patrí k najvýraznejším zjavom súčasnej argentínskej kinematografie. Film Vážený občan získal nomináciu na Zlatého leva v Benátkach (2016) a bol súčasťou prehliadky Be2Can. Zobraziť viac
Filipínsky režisér Lav Diaz sa vo svojom najnovšom filme Tá, ktorá odišla rozhodol upustiť od radikálnosti svojich predchádzajúcich diel a prináša nenáhlivú individuálnu drámu s výrazným sociálnym presahom. Podnikatelia, ktorí zbohatli na bezohľadnom kupčení s hazardom a drogami, žijú vo svojich veľkolepých vilách, zatiaľ čo lúza sa plahočí po uliciach bez nádeje na lepší život. Slumy stoja hneď vedľa superluxusných víl a dlhotrvajúca nespravodlivosť sa začína odrážať na eskalácii agresivity. Bývalá učiteľka sa po návrate z väzenia vydáva na cestu za pomstou a využíva tento chaos pre svoje vlastné potreby. Hranica medzi dobrom a zlom je v spoločnosti, kde je človek človeku vlkom, veľmi nejasná. Popri tom všetkom je Diazov film stále veľmi symbolický a štylizovaný, prostredie slumov tu nehrá až takú významnú rolu a sociálne nepokoje sa odohrávajú len niekde v úzadí. Dôležitá je v tomto prípade pomsta a jej nezmyselnosť, na čo najlepšie poukazuje symbolický záver. (autorský text: MŠ) V roku 1997, po tridsiatich rokoch vo väzení, vstupuje Horácia do úplne cudzieho sveta: manžel jej zomrel a hoci sa znovu skontaktovala s dcérou, svojho syna nájsť nemôže. Čoskoro však zistí, čo sa nezmenilo – moc a výsady elít. Iróniou zostáva, že Horáciin bývalý aristokratický milenec Rodrigo, ktorý zosnoval jej uväznenie, je teraz sám väzňom vlastnej zlatej klietky: rovnako ako jeho bohatí priatelia, aj on prestal vychádzať z domu pre eskaláciu únosov bohatých. Horácia sa rozhodne z tejto hystérie vyťažiť a pripravuje pomstu. Filmový solitér Lav Diaz znovu rozvíja tému filipínskych dejín s vyčerpávajúcou klinickou presnosťou a odhaľuje temné prúdy, ktoré dodnes formujú jeho krajinu. Film Tá, ktorá odišla je prenikavou štúdiou o priepasti medzi chudobnými a bohatými, medzi minulosťou a prítomnosťou – Diaz zachytáva v tých najmenších gestách zakotvenú históriu inštitucionálnych privilégií, spoluviny a arogancie, ktoré prispeli k priepastným rozdielom v dnešnej filipínskej spoločnosti. Filmárska virtuozita a starostlivo artikulovaný „tichý vzdor“ vytvárajú z Diazovej novinky jeden z jeho najlepších a najsúcitnejších filmov. (oficiálny text distribútora) Zobraziť viac
Christian je kurátorom švédskeho múzea moderného umenia. Úspešný, atraktívny, rozvedený otec dvoch dcér spĺňa ideál vzdelaného mestského liberála, ktorý sa snaží citlivo vnímať aktuálne spoločenské problémy. S nimi ladí aj pripravovaná výstava konceptuálneho umenia, v ktorej dominuje inštalácia štvorca 4 x 4 metre vo verejnom priestore; štvorca, v ktorom platia pravidlá absolútnej rovnosti a tolerancie. Ako ale takúto myšlienku predať v mediálne zahltenom a nesústredenom prostredí, ktoré žije predovšetkým virálnymi udalosťami? Zatiaľ čo „hip“ marketingoví experti vymýšľajú rôzne stratégie, Christianovi ktosi ukradne mobil. A v snahe získať ho späť roztočí kurátor nevedomky špirálu udalostí, ktoré spochybnia nielen jeho osobné kvality a výstavu, ale aj postavenie inštitúcie, ktorú reprezentuje. Ruben Östlund vo svojej „konceptuálnej tragikomédii“ s potmehúdstvom sebe vlastným skúma jeden egoistický charakter i povýšené pokrytectvo súčasných západných spoločností, ktoré čelia zmätku jazykov, symbolov a hodnôt. Zobraziť viac
O tele a duši je nekonvenčná love story dvoch odlišne zmrzačených ľudí: starnúceho finančného riaditeľa bitúnku a mladej uzavretej kvalitárky mäsa. Obaja hrdinovia, postupne ohromení zistením, že majú rovnaké sny, sa ich postupne pokúšajú spoločne plniť. Ľahko excentrická, taktilná i odťažitá romanca s prvkami každodennej drámy a čiernej komédie sugestívne tematizuje dualitu bdelosti a snenia, beštiality a humanity, duše a tela. Zobraziť viac
Joe je vojnový veterán, ktorý si „nazbieral“ mnoho jaziev. Nielen z nasadení v Afghanistane, ale aj z detstva, keď musel čeliť brutálnemu otcovi a zo svojej kariéry agenta jednotky FBI pre boj s prostitúciou. Svoj bezvýchodiskový život trávi medzi domom, kde žije jeho čudácka matka a nebezpečnými misiami, na ktorých zachraňuje ženy - obete obchodu s bielym mäsom. Významný senátor si ho najme, aby priviedol späť jeho neplnoletú dcéru, ktorá skončila v jednom z anonymných domov, v ktorých kvitne detská prostitúcia. Joe berie svoje osvedčené kladivo a vydáva sa na ďalšiu výpravu za spravodlivosťou. Tentokrát však nezostane iba pri záchrane bezbrannej ženy. Joe nevdojak zasiahne do pedofilnej siete, ktorej vlákna vedú vysoko… Od tohto momentu sa jeho existencia dostáva do krvavej špirály, ktorej násilnosť prekonáva aj predchádzajúce traumatické zážitky. Film Lynne Ramsayovej je veľmi svojráznou variáciou noir detektívky a procedurálneho thrilleru. Zobraziť viac
Jedného dňa sa ruskej žene, ktorá žije v zapadnutej dedinke, vráti balíček, ktorý poslala svojmu uväznenému manželovi. Vystrašená a plná obáv sa vydáva na pitoresknú cestu do odľahlej časti krajiny, kde stojí väzenie, pre mnohých však skôr nedobytná pevnosť. Čaká ju byrokratická absurdita, vierolomné charaktery zo spoločenskej spodiny, krivdy, násilie i poznanie, že väzenie nekončí stenami a ostnatými drôtmi, ale pokračuje ďaleko za ich hranice. Zobraziť viac
Marina je mladá transgenderová servírka a ašpirujúca speváčka. Orlando je jej o dvadsať rokov starší milenec, s ktorým plánujú spoločnú budúcnosť. Avšak keď Orlando náhle zomrie, Marina je nútená čeliť psychickému a fyzickému nátlaku Orlandovej rodiny, sociálnemu vylúčeniu i osobnému ponižovaniu. Napriek prekážkam a nepriaznivým okolnostiam pokračuje v boji za svoje práva, snaží sa slobodne a dôstojne žiť, a pritom ukázať svojmu okoliu, kým naozaj je: zložitou, silnou, čestnou – fantastickou ženou. Najnovšia snímka režiséra Sebastiána Lelia je originálnym nadžánrovým pokusom vzdorovať spoločenským stereotypom emancipačným príbehom, ktorý si berie rovnakým dielom z tvorby Alfreda Hitchcocka i Pedra Almodóvara. Autorov senzuálny i pichľavý komentár ku krutosti diskriminácie, ktorá mieri často na tých najzraniteľnejších, stojí na súhre naturalistických a ľahko magických polôh a predovšetkým na vynikajúcom hudobnom výkone herečky Daniely Vega. Zobraziť viac
Takmer štyridsať rokov sa vo vizionárskej mysli jedného z najvýznamnejších amerických režisérov Terrenca Malicka rodila myšlienka na ambicióznu esej, ktorá nakoniec dostala tvar filmu Cesta času. Film sa nezaoberá ničím menším ako vznikom, vývojom a zánikom známeho vesmíru, životným cyklom slnečnej sústavy. V centre Malickovej pozornosti pochopiteľne leží evolúcia rôznych živých foriem, ich rozmanitej podoby, premeny od jednobunkových organizmov až po formovanie ľudskej civilizácie. Na tvorbe unikátneho dokumentu sa podieľal celý rad významných osobností vedeckého sveta, paleontológovia, biológovia, astrofyzici z prestížnych centier z celého sveta. Rozšírenú celovečernú verziu, ktorá vznikla spolu s kratším zostrihom pre IMAX , sprevádza poetický komentár slávnej herečky Cate Blanchett. Jej uhrančivý hlas kladie otázky, ktoré prevádzajú ľudstvo odjakživa. Malick tak pokračuje v odhaľovaní koreňov existencie človeka, ktoré dostalo jasnú podobu v oceňovanom filme Strom života. Zobraziť viac
Syn, ktorý bol v Rusku ešte dlho po skončení 2. svetovej vojny túžobne očakávaný a primerane tomu hýčkaný, sa dnes stáva len akousi "záťažou", či "chybou". Manželský pár, Žeňa a Boris, už nerieši to, kto si Aljošu nevezme, ale kto si ho vezme. Uviaznutí uprostred technológií, vlastnej sebeckej túžby po šťastí a pokrytectve stratili akýkoľvek kontakt so svojim dieťaťom a rodičovskou zodpovednosťou. Ich citový chlad a absencia lásky napokon vyústia do Aljošovho úteku z domova. Až vtedy si rodičia začnú uvedomovať dôsledky svojich činov. Polícia im však žiadnu útechu neposkytne, skôr naopak. Susedia odrezaní anonymitou veľkomesta nič nevideli, nič nepočuli. Vzťahy v rodine sú úplne rozleptané - skôr ide o skupinu egocentrických indivíduí. Tichá a prázdna zimná krajina dotvára atmosféru chladu, až akejsi letargie, z ktorej niet cesty von. Podarí sa rodičom za pomoci dobrovoľníkov nájsť Aljošu včas? Videopozvánky k filmu Bez lásky: Zuzana Gindl-Tatárová Juraj Lehotský Peter Konečný Martin Ciel Maroš Hečko Marek Leščák Zobraziť viac
Steven Murphy je úspešný kardiochirurg, ktorý žije v luxusnej vile s krásnou ženou a dvoma deťmi zdanlivo pokojný život. Prečo ale po práci vyhľadáva spoločnosť čudáckeho teenagera Martina, ktorému sa snaží dávať otcovské rady do života? A prečo sa Martin stále viac vtiera do Stevenovej nenápadne čudáckej rodiny? Odkiaľ sa berú nevysvetliteľné tragické udalosti, ktoré premenia život Murphyovcov v úplné peklo? Zobraziť viac
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.