Dĺžka: | 180 minút |
Okrúhly stôl na tému: KINO-IKON 25 – Ide sa ďalej...
Panelisti: Mária Ferenčuhová, Jana Dudková, Petra Hanáková, Martin Kaňuch, Michal Michalovič
Moderátorka: Jelena Paštéková
Mária Ferenčuhová – poetka, prekladateľka a filmová bádateľka. Je autorkou filmologickej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a editorkou a spoluautorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015). V rokoch 2003 – 2018 pôsobila na FTF VŠMU, kde sa venovala predovšetkým dejinám a teórii dokumentárneho filmu. Pracuje ako redaktorka filmového mesačníka Film.sk. Z francúzštiny prekladá poéziu, prózu, drámu aj odbornú literatúru. Vydala päť básnických zbierok: Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012), Imunita (2016) a Černozem (2020).
Jana Dudková – pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a štyroch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, 2011), dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, 2001) a jednej venovanej slovenskej televíznej tvorbe (Zmena bez zmeny. Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 – 1993, 2021).
Petra Hanáková - absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.
Martin Kaňuch – pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.
Michal Michalovič – filmový bádateľ. Pôsobil ako kurátor FILMOTÉKY v rámci Kina Lumière – kina Slovenského filmového ústavu a tiež ako lektor vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet, venovaného dejinám svetovej a slovenskej kinematografie. Spolupracoval s filmovými festivalmi a editorsky pripravil na vydanie viaceré filmové publikácie. Je členom redakcie časopisu Kino-Ikon.
Jelena Paštéková – filmová a literárna výskumníčka, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii literatúry a filmu, výskumu dejín slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021). Medzi jej najdôležitejšie práce patria Dejiny slovenskej kinematografie (1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017, s Václavom Macekom), Poetika a politika. Umenie a päťdesiate roky (2004), Rozprávanie o rozprávaní (2009). Od roku 2015 moderuje panelové diskusie o slovenskej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a dva roky pripravuje ich koncepciu. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.
Dĺžka: 180 min
Rok výroby: 2021
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
Okrúhly stôl na tému: KINO-IKON 25 – Ide sa ďalej...
Panelisti: Mária Ferenčuhová, Jana Dudková, Petra Hanáková, Martin Kaňuch, Michal Michalovič
Moderátorka: Jelena Paštéková
Mária Ferenčuhová – poetka, prekladateľka a filmová bádateľka. Je autorkou filmologickej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a editorkou a spoluautorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015). V rokoch 2003 – 2018 pôsobila na FTF VŠMU, kde sa venovala predovšetkým dejinám a teórii dokumentárneho filmu. Pracuje ako redaktorka filmového mesačníka Film.sk. Z francúzštiny prekladá poéziu, prózu, drámu aj odbornú literatúru. Vydala päť básnických zbierok: Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012), Imunita (2016) a Černozem (2020).
Jana Dudková – pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a štyroch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, 2011), dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, 2001) a jednej venovanej slovenskej televíznej tvorbe (Zmena bez zmeny. Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 – 1993, 2021).
Petra Hanáková - absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.
Martin Kaňuch – pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.
Michal Michalovič – filmový bádateľ. Pôsobil ako kurátor FILMOTÉKY v rámci Kina Lumière – kina Slovenského filmového ústavu a tiež ako lektor vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet, venovaného dejinám svetovej a slovenskej kinematografie. Spolupracoval s filmovými festivalmi a editorsky pripravil na vydanie viaceré filmové publikácie. Je členom redakcie časopisu Kino-Ikon.
Jelena Paštéková – filmová a literárna výskumníčka, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii literatúry a filmu, výskumu dejín slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021). Medzi jej najdôležitejšie práce patria Dejiny slovenskej kinematografie (1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017, s Václavom Macekom), Poetika a politika. Umenie a päťdesiate roky (2004), Rozprávanie o rozprávaní (2009). Od roku 2015 moderuje panelové diskusie o slovenskej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a dva roky pripravuje ich koncepciu. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.
Rok výroby: 2021
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.