Dĺžka: | 60 minút |
TOMÁŠ PETRÍK: Hory na full-time
Ako viesť horskú chatu tak, aby ju ľudia mali radi.
Čaká nás rozprávanie Tomáša, ktorý od malička vyrastal vo Vysokých Tatrách. Čo všetko ho v živote stretlo a inšpirovalo, aby sa stal dobrým chatárom? Prenesieme sa na pozitívny ostrov k Chate pri Zelenom plese, alias Brnčalke, kde Tomáš už desiaty rok vymýšľa samé zlepšováky pre svojich hostí. Bude to rozprávanie o ľuďoch, ktorí tam chodia, o rituáloch na horských chatách, ako aj o krásnej tatranskej prírode okolo. Svoje inšpirácie Tomáš načerpal aj v Himalájach a v Karakorame počas horolezeckých expedícií a tie sa nesú aj jeho pracovným a osobným životom... „Dobrodružstvo je, keď robíš všetko svojimi silami a rozumom, v prostredí, kde si na všetko sám. Je to o poznaní, o prírode a o tebe...“
Tomáš Petríksa narodil v Tatranskej Lomnici. Vyštudoval gymnázium, desať rokov pracoval v Horskej službe a od roku 2010 pôsobí ako profesionálny horský vodca UIAGM. Je aktívnym horolezcom, stretnúť ho môžete v Tatrách, Alpách, ale aj v Himalájach a Karakorame. Posledných desať rokov spravuje Chatu pri Zelenom plese. Je otcom dvoch synov.
MAREK ŠURINA: Chatárom od podlahy
Chalanisko z Brezna v mladosti pričuchol k vysokohorskému noseniu, ani nie tak vysokohorskému, keďže Nízke Tatry sú pre tých „skutočných“ Tatrancov len „pašienke“, ale v každom prípade, hory ovplyvnili detstvo, pubertu a dospievanie tohto človeka natoľko, že sa stali jeho domovom, chlebodarcom a splneným snom. Vo veku 24 rokov sa stal chatárom, správcom akejsi útulne, rozpadnutej dreveničky v horách. Žiadne výberové konanie či investičný plán. Jedna neplatná zmluva a smiešne nájomné. Zázračný autobus na hrebeni tej zničenej časti Nízkych Tatier, ktorú turisti chodili len z povinnosti. Útulňa Andrejcová bola všetkým, len nie útulnou, a zmeniť to mal 24-ročný sopliak z Horehronia. Vďaka veľa dobrým ľuďom sa sen stal skutočnosťou a v regióne, kde akože zdochol pes, našlo prácu a zmysel života niekoľko skvelých ľudí. Chalanisko založil občianske združenie, ktoré sa v rozvíjajúcom sa kraji cíti ako odtrhnuté z reťaze. A pekne od podlahy hybaj vypĺňať hluché a veľmi zanedbané miesta našej spoločnosti. Prečo? Lebo nadávať vie predsa každý.
Marek Šurina, Čertovica – Vyšná Boca
Pôvodné povolanie zdravotnícky záchranár, súčasne sa venuje správe a prevádzke dvoch horských chát v Nízkych Tatrách, kde poskytuje núdzové ubytovanie a služby pre turistov. Zároveň vedie OZ Horské spoločenstvo, ktoré zastrešuje všetky vlastné aktivity v regióne, ktoré súvisia najmä s rozvojom regiónu a cestovného ruchu. Aktívny turista, skialpinista, bojí sa výšky, hnedé oči, šťastne zadaný, rád odhŕňa sneh.
Dĺžka: 60 min
Rok výroby: 2020
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
TOMÁŠ PETRÍK: Hory na full-time
Ako viesť horskú chatu tak, aby ju ľudia mali radi.
Čaká nás rozprávanie Tomáša, ktorý od malička vyrastal vo Vysokých Tatrách. Čo všetko ho v živote stretlo a inšpirovalo, aby sa stal dobrým chatárom? Prenesieme sa na pozitívny ostrov k Chate pri Zelenom plese, alias Brnčalke, kde Tomáš už desiaty rok vymýšľa samé zlepšováky pre svojich hostí. Bude to rozprávanie o ľuďoch, ktorí tam chodia, o rituáloch na horských chatách, ako aj o krásnej tatranskej prírode okolo. Svoje inšpirácie Tomáš načerpal aj v Himalájach a v Karakorame počas horolezeckých expedícií a tie sa nesú aj jeho pracovným a osobným životom... „Dobrodružstvo je, keď robíš všetko svojimi silami a rozumom, v prostredí, kde si na všetko sám. Je to o poznaní, o prírode a o tebe...“
Tomáš Petríksa narodil v Tatranskej Lomnici. Vyštudoval gymnázium, desať rokov pracoval v Horskej službe a od roku 2010 pôsobí ako profesionálny horský vodca UIAGM. Je aktívnym horolezcom, stretnúť ho môžete v Tatrách, Alpách, ale aj v Himalájach a Karakorame. Posledných desať rokov spravuje Chatu pri Zelenom plese. Je otcom dvoch synov.
MAREK ŠURINA: Chatárom od podlahy
Chalanisko z Brezna v mladosti pričuchol k vysokohorskému noseniu, ani nie tak vysokohorskému, keďže Nízke Tatry sú pre tých „skutočných“ Tatrancov len „pašienke“, ale v každom prípade, hory ovplyvnili detstvo, pubertu a dospievanie tohto človeka natoľko, že sa stali jeho domovom, chlebodarcom a splneným snom. Vo veku 24 rokov sa stal chatárom, správcom akejsi útulne, rozpadnutej dreveničky v horách. Žiadne výberové konanie či investičný plán. Jedna neplatná zmluva a smiešne nájomné. Zázračný autobus na hrebeni tej zničenej časti Nízkych Tatier, ktorú turisti chodili len z povinnosti. Útulňa Andrejcová bola všetkým, len nie útulnou, a zmeniť to mal 24-ročný sopliak z Horehronia. Vďaka veľa dobrým ľuďom sa sen stal skutočnosťou a v regióne, kde akože zdochol pes, našlo prácu a zmysel života niekoľko skvelých ľudí. Chalanisko založil občianske združenie, ktoré sa v rozvíjajúcom sa kraji cíti ako odtrhnuté z reťaze. A pekne od podlahy hybaj vypĺňať hluché a veľmi zanedbané miesta našej spoločnosti. Prečo? Lebo nadávať vie predsa každý.
Marek Šurina, Čertovica – Vyšná Boca
Pôvodné povolanie zdravotnícky záchranár, súčasne sa venuje správe a prevádzke dvoch horských chát v Nízkych Tatrách, kde poskytuje núdzové ubytovanie a služby pre turistov. Zároveň vedie OZ Horské spoločenstvo, ktoré zastrešuje všetky vlastné aktivity v regióne, ktoré súvisia najmä s rozvojom regiónu a cestovného ruchu. Aktívny turista, skialpinista, bojí sa výšky, hnedé oči, šťastne zadaný, rád odhŕňa sneh.
Rok výroby: 2020
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.