Panelová diskusia o slovenskom animovanom filme 2019

Dĺžka:180 minút

Panelová diskusia o slovenskom animovanom filme 2019

Týždeň slovenského filmu 2020 - sprievodné podujatia; 2020, verzie: ,

Zapojte sa do diskusie, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autori príspevkov: Eva Šošková + Patrik Pašš ml.
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku prostredníctvom webstránky, alebo v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Eva Šošková je absolventkou Katedry audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU. Je riešiteľkou viacerých grantov, pričom sa zameriava na animovaný film, napr. Slovenská kinematografia po roku 1989 (APVV), Súčasné filmové teórie (VEGA). V Národnom projekte Digitálna audiovízia v Slovenskom filmovom ústave skúmala slovenský animovaný film do roku 1989. Ako publicistka a kurátorka spolupracovala s festivalmi Bienále animácie Bratislava, Fest Anča v Žiline, Animateka v Ljubljane. Na VŠMU samostatne vedie semináre Filmová reč a Súčasný slovenský animovaný film, ktorý vychádza z jej základného výskumu realizovaného počas doktorandského štúdia. Publikuje štúdie a odborné články (Slovenské divadlo, Kino-Ikon, Film.sk, Homo Felix) a každoročne hodnotí uplynulý rok v slovenskom animovanom filme na rôznych platformách (Film.sk, Týždeň slovenského filmu, AVF).

Patrik Pašš ml. je scenárista a režisér animovaných a trikových filmov. Okrem vlastnej knižnej a krátkometrážnej filmovej tvorby sa scenáristicky, výtvarne, alebo animačne spolupodieľal na vzniku viacerých dokumentárnych a hraných projektov. V súčasnosti pôsobí na Katedre animovaného filmu FTF VŠMU ako pedagóg.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Zapojte sa do diskusie, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autori príspevkov: Eva Šošková + Patrik Pašš ml.
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku prostredníctvom webstránky, alebo v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Eva Šošková je absolventkou Katedry audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU. Je riešiteľkou viacerých grantov, pričom sa zameriava na animovaný film, napr. Slovenská kinematografia po roku 1989 (APVV), Súčasné filmové teórie (VEGA). V Národnom projekte Digitálna audiovízia v Slovenskom filmovom ústave skúmala slovenský animovaný film do roku 1989. Ako publicistka a kurátorka spolupracovala s festivalmi Bienále animácie Bratislava, Fest Anča v Žiline, Animateka v Ljubljane. Na VŠMU samostatne vedie semináre Filmová reč a Súčasný slovenský animovaný film, ktorý vychádza z jej základného výskumu realizovaného počas doktorandského štúdia. Publikuje štúdie a odborné články (Slovenské divadlo, Kino-Ikon, Film.sk, Homo Felix) a každoročne hodnotí uplynulý rok v slovenskom animovanom filme na rôznych platformách (Film.sk, Týždeň slovenského filmu, AVF).

Patrik Pašš ml. je scenárista a režisér animovaných a trikových filmov. Okrem vlastnej knižnej a krátkometrážnej filmovej tvorby sa scenáristicky, výtvarne, alebo animačne spolupodieľal na vzniku viacerých dokumentárnych a hraných projektov. V súčasnosti pôsobí na Katedre animovaného filmu FTF VŠMU ako pedagóg.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-