Panelová diskusia o slovenskej filmovej vede a kritike 2019

Dĺžka:180 minút

Panelová diskusia o slovenskej filmovej vede a kritike 2019

Týždeň slovenského filmu 2020 - sprievodné podujatia; 2020, verzie: ,

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autor príspevku o filmovej kritike: Matej Sotník

Okrúhly stôl na tému Praktická filmová veda: projekt Abecedár ako otváranie priestorov.
Úvod do diskusie: Martin Kaňuch, Jelena Paštéková, Jana Dudková, Petra Hanáková
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Matej Sotník je filmový distribútor a kritik. Vyštudoval bakalársky stupeň na Katedre audiovizuálnych štúdií na FTF VŠMU, filmovú scenáristiku študoval na Akadémii umení v Banskej Bystrici, semester strávil na Katedre dokumentu pražskej FAMU. Spoluzakladal distribučnú spoločnosť Film Expanded, kde sa venuje distribučným stratégiám a marketingu. S dokumentaristami Marekom Šulíkom a Mirom Remom založili alternatívnu distribučnú platformu Dokument na kolesách. Taktiež spoluzakladal a pôsobil v produkčnej firme VIRUSfilm. Venuje sa mysleniu a písaniu o filme, viedol dokumentárnu sekciu v Kinečku, dlhšie pôsobil v kultúrnej rubrike portálu Aktuality.sk. V súčasnosti je členom redakčnej rady a vedúcim filmovej sekcie mesačníka Kapitál.

Jana Dudková pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a troch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, Vlna, 2011) a dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, SFÚ, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, SFÚ, 2001).

Petra Hanáková absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.

Martin Kaňuch je absolventom odboru história a estetika na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom filmologického časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autor príspevku o filmovej kritike: Matej Sotník

Okrúhly stôl na tému Praktická filmová veda: projekt Abecedár ako otváranie priestorov.
Úvod do diskusie: Martin Kaňuch, Jelena Paštéková, Jana Dudková, Petra Hanáková
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Matej Sotník je filmový distribútor a kritik. Vyštudoval bakalársky stupeň na Katedre audiovizuálnych štúdií na FTF VŠMU, filmovú scenáristiku študoval na Akadémii umení v Banskej Bystrici, semester strávil na Katedre dokumentu pražskej FAMU. Spoluzakladal distribučnú spoločnosť Film Expanded, kde sa venuje distribučným stratégiám a marketingu. S dokumentaristami Marekom Šulíkom a Mirom Remom založili alternatívnu distribučnú platformu Dokument na kolesách. Taktiež spoluzakladal a pôsobil v produkčnej firme VIRUSfilm. Venuje sa mysleniu a písaniu o filme, viedol dokumentárnu sekciu v Kinečku, dlhšie pôsobil v kultúrnej rubrike portálu Aktuality.sk. V súčasnosti je členom redakčnej rady a vedúcim filmovej sekcie mesačníka Kapitál.

Jana Dudková pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a troch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, Vlna, 2011) a dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, SFÚ, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, SFÚ, 2001).

Petra Hanáková absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.

Martin Kaňuch je absolventom odboru história a estetika na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom filmologického časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-