Vážení diváci,
dovoľte nám v prvom rade popriať vám všetko dobré do nového roku a zaželať vám, aby ste doň vykročili tou správnou nohou! Veríme, že vám budeme môcť aj v roku 2020 sprostredkovať dostatok filmových zážitkov.
14. januára oslávi 85. narodeniny jeden z najvýznamnejších slovenských filmových kameramanov Stanislav Szomolányi. Po štúdiách kamery na pražskej FAMU v rokoch 1953 – 1958 pôsobil v Štúdiu dokumentárnych filmov v Bratislave. Už tu nadviazal spoluprácu s režisérom Štefanom Uhrom. V pásme Výročia: Stanislav Szomolányi budete mať možnosť vidieť dva ich spoločné krátkometrážne dokumentárne filmy (Niekedy v novembri 1958 a Poznačení tmou) a tri ďalšie filmy, na ktorých Szomolányi spolupracoval s režisérmi Jaroslavom Pogranom, Štefanom Kamenickým a Ivanom Húšťavom (Telgárt, Poslovia svetla a Posledný). V roku 1962 mal v slovenských kinách premiéru prelomový film Slnko v sieti. K jeho poetickému ladeniu výraznou mierou prispel aj Szomolányi svojou prácou. Tento film je z historického hľadiska považovaný za jedného zo spúšťačov obdobia známeho v dejinách kinematografie ako československá nová vlna. Obrazová poézia Panny zázračnice čerpá už z iných zdrojov, tentoraz predovšetkým z motívov vychádzajúcich zo surrealistického svetonáhľadu. Zo Szomolányiho ďalšej spolupráce s Uhrom sme zaradili do programu aj satiru Génius (1969), spracovanie ľudovej balady s názvom Javor a Juliana (1972) a súčasný (dobový) príbeh osamelej ženy čakajúcej na návrat svojho muža a syna, ktorí odišli za prácou do Ameriky, s názvom Penelopa (1977). Okrem toho premietneme aj dva filmy, na ktorých Szomolányi spolupracoval s inými režisérmi: Pre mňa nehrá blues Jozefa Medveďa z roku 1964 a A pobežím až na kraj sveta Petra Solana z roku 1979. Stanislav Szomolányi sa od roku 1990, keď založil a viedol Katedru kamery na FTF VŠMU v Bratislave, intenzívne podieľal na výchove mladších generácií slovenských kameramanov. V roku 2006 mu bola udelená národná filmová cena Slnko v sieti za výnimočný prínos slovenskej kinematografii.
Touto cestou prajeme oslávencovi veľa zdravia a energie do ďalších rokov života!
V januári si pripomíname 100. výročie narodenia talianskeho režiséra a scenáristu Federica Felliniho (20. 1. 1920 – 31. 10. 1993). Z raného obdobia jeho tvorby uvedieme romantickú komédiu Biely šejk z roku 1952. V Ceste (1954) stvárnila Felliniho manželka Giulietta Masina mladú Gelsominu, ktorú kúpi od jej rodičov silák Zampano (Anthony Quinn), a kočujú spolu po krajine. Film získal v roku 1957 Oscara pre najlepší cudzojazyčný film. Premietneme aj Felliniho dva vari najslávnejšie filmy z prvej polovice 60. rokov – Sladký život a 8 ½. V oboch stvárnil mužských protagonistov Marcello Mastroianni. Sladký život (Zlatá palma na festivale v Cannes v roku 1960) zachytáva niektoré aspekty života vyšších tried vo večnom meste, zatiaľ čo 8 ½ (Oscar pre najlepší cudzojazyčný film a najlepšie návrhy kostýmov, 1964) sa sústreďuje na vyjavenie tvorivej krízy umelca. Vo filmoch z prvej polovice 70. rokov, ako boli Klauniči Rím, sa prelínajú prvky hraného a dokumentárneho filmu. Do cyklu sme zaradili aj Felliniho filmy z neskoršieho obdobia, konkrétne Skúšku orchestra (1979) a film A loď pláva (1983).
Špecialitou v januárovom programe je cyklus dvoch programov nazvaný re:selected: Z Bratislavy do Oberhausenu, ktorého kurátormi sú Tobias Hering a Martin Kaňuch. re-selected je trojročný výskumný projekt, ktorý od roku 2018 zastrešuje Medzinárodný festival krátkych filmov v Oberhausene a ktorý sa zameriava na festivalový archív analógových filmových kópií. Na základe prístupu k jednotlivým filmovým kópiám ako svedkom a hýbateľom historických udalostí je cieľom projektu skúmanie dejín filmu ako dejín filmových kópií, dejín formovaných materiálnymi, logistickými alebo politickými okolnosťami, ktoré určovali putovanie filmov. Odhliadnuc od zbierky kópií v oberhausenskom archíve, projekt re-selected prináša filmové programy na rôzne miesta a jeho zavŕšením by malo byť vydanie knižnej publikácie. V dvoch programoch s podtitulmi Ideály a Šťastia sa kurátori cyklu zamerali na vzťah československých filmov z rokov 1963 – 1989 a oberhausenského festivalu. Sledovali najmä to, ako sa meniaca politická agenda zrkadlila v politikách filmu a festivalových programoch. Viac o ich koncepcii si môžete prečítať v samostatnom úvode na inom mieste tohto letáka.
Do cyklu Osamelosť vo dvojici sme tentoraz zaradili filmy, ktoré tematizujú fenomén voľnejšieho partnerského spolužitia. Vo Večnom svite nepoškvrnenej mysle (r. Michel Gondry) si protagonista Joel chce dať vymazať pamäť po traumatizujúcej skúsenosti zo vzťahu s Clementine. Postupne však začne svoje rozhodnutie prehodnocovať... Brandon Sullivan vo filme Hanba Steva McQueena síce nadväzuje vzťahy s rôznymi ženami, no to ho citovo neuspokojuje. Dokáže nejakým spôsobom prelomiť hranice svojej osamelosti? Vo filme O tele a duši (r. Ildikó Enyedi) sa stretávajú dvaja samotári, starnúci finančný riaditeľ bitúnku a mladá uzavretá kvalitárka mäsa, pričom sa medzi nimi začína rozvíjať nejednoznačný a neľahký vzťah. Napokon mladá protagonistka filmu Beaty Parkanovej Chvilky taktiež pociťuje osamelosť, napriek rôznym vzťahom, do ktorých je tak či onak zapojená...
V roku 2020 si pripomíname 100. výročie vzniku prvého profesionálneho divadla na Slovensku – Slovenského národného divadla. Ešte predtým než vám v spolupráci s Divadelným ústavom v najbližších mesiacoch ponúkneme celý cyklus programov venovaných fenoménu slovenského divadla, sme pre vás pripravili menšiu ochutnávku. Profesor Rudolf Urc zostavil v rámci cyklu Očami filmových spravodajcovkomponovaný program s názvom Divadlo jubilujúce: 50. roky, v ktorom sa zameral na špecifické problémy slovenského divadla v uvedenej dekáde. Filmová historička Eva Filová pripravila na mesiace január – jún tohto roku špecifickú koncepciu cyklu Kraťasy z archívu a zastrešila ju podtitulom Stretnutia. Ako uvádza Filová, „kraťasové ‚stretnutia‘ ponúknu konfrontáciu filmárov, ktorí nakrúcali v podmienkach štátneho monopolu a v nezávislých produkciách, konfrontáciu inštitucionálnych a osobných zámerov, rôznych prístupov k jednej tematike či konfrontáciu dvoch rôznych technológií.“ Januárový program z tohto cyklu nazvaný Petržalské variácie ponúkne obrazy toho, ako sa menila tvár Petržalky a ako sa v nej dnes býva. V rámci celosezónnej prehliadky Digitálne kino 1955 – 1975 uvedieme tento mesiac pásmo filmov vyrobených v rokoch 1965 – 1966. Napokon cyklus Double Bill sa v januári tematicky venuje fenoménu detí, ktoré majú problém začleniť sa do spoločnosti, v ktorej vyrastajú, hoci aj len do svojej najbližšej rodiny. V dvojprograme premietneme filmy Nahé detstvo Mauricea Pialata a Narušiteľ systému Nory Fingscheidtovej, ktoré síce delí päťdesiat rokov, no ukazujú, že tento problém nepozná geografické či časové obmedzenia a je stále rovnako aktuálny, hoci sa menia okolnosti, v ktorých sa s ním stretávame.
Vážení diváci, veríme, že si z nášho programu vyberiete.
Double Bill: Dieťa verzus spoločnosť (DB)
Január 2020: Nahé detstvo; Narušiteľ systému
Desaťročný François žije v pestúnskej rodine. Situácia však nie je bezproblémová. Náhradní rodičia si s ním nevedia dať celkom rady, a tak volajú zástupcu sociálnej služby, aby Françoisa prevzal do starostlivosti. Následne sa François dostáva do ďalšej pestúnskej rodiny, k staršiemu manželskému páru, ktorý sa stará už o staršieho Raoula. Nevyzerá to však, že by sa situácia radikálne zlepšila, François má aj tu problém zapadnúť a dostáva sa do ťažkostí. Dlhometrážny hraný debut Mauricea Pialata Nahé detstvo vznikal v búrlivom roku 1968 (jeho producentom bol napríklad aj François Truffaut) a hoci v úvode sledujeme manifestáciu za dôstojný život robotníkov a pracujúcich, neponára sa hlbšie do vtedajšej politickej atmosféry, situáciu chlapca vníma na všeobecnej, bezčasovej úrovni. S rovnakým prístupom filmárov sa stretávame aj v aktuálnom filme na rovnakú tému, v nemeckom Narušiteľovi systému Nory Fingscheidtovej. Deväťročná Benni sa taktiež nedokáže začleniť do rodiny ani do svojho bezprostredného spoločenského okolia. Jej život sa odvíja v znamení záchvatov agresivity, obrátenej či už navonok, alebo, naopak, na seba, a série únikov zo zariadení, do ktorých sa dostáva. Ani jeden z filmov nezobrazuje príčiny tejto situácie, ich tvorcovia si uvedomujú, že ide o veľmi komplexné a nejednoznačné motívy. Obrazy ich filmov sú však o to presvedčivejšie. Medzi vznikom oboch filmov uplynulo päťdesiat rokov, no aj to ukazuje, že v takýchto prípadoch nejde ani tak o dobové aspekty, ako skôr o vnútorné psychologicko-biologické konštelácie v konkrétnych deťoch. Nech je spoločnosť, v ktorej žijú, akákoľvek, nijako sa do nej nedokážu začleniť a harmonizovať s ňou...
Kraťasy z archívu: Stretnutia (KZA)
Január 2020: Petržalské variácie
Cyklus krátkych filmov Kraťasy z archívu vstupuje do siedmeho roku svojej existencie s novou koncepciou, ktorou sme sa rozhodli prepojiť filmárov generácií spred roku 1989 s tou, ktorá nastúpila po roku 2000. Kraťasové „stretnutia“ tak ponúknu konfrontáciu filmárov, ktorí nakrúcali v podmienkach štátneho monopolu a v nezávislých produkciách, konfrontáciu inštitucionálnych a osobných zámerov (objednávkový vs. autorský film), rôznych prístupov k jednej tematike (výstavba Petržalky a život v nej, vojna a holokaust vo fotografii a v spomienkach, životné podmienky Rómov kedysi a dnes, výstavba fabrík v období industrializácie Slovenska a ich zánik v nových ekonomických podmienkach po páde komunizmu, práca v kameňolome a kameň ako umelecky inšpiratívny materiál, vzostup a pád filmových ateliérov Koliba...), či konfrontáciu dvoch rôznych technológií (klasický filmový pás vs. digitálny film). Tvorbu filmárov pôsobiacich v období pred rokom 1989 predstavia diela tvorcov ako Kazimír Barlík, Miroslav Cimerman, Ivan Húšťava, Vlado Kubenko, Ladislav Kudelka či Martin Slivka, mladšiu generáciu tvorcov zastúpia filmy Juraja Chlpíka, Kataríny Kerekesovej, Roberta Kirchhoffa, Zuzany Piussi, Mareka Šulíka a Jara Vojteka.
filmová historička Eva Filová, kurátorka cyklu
re-selected: Z Bratislavy do Oberhausenu (RSZBDO)
Január 2019: re-selected: Ideály; re-selected: Šťastia
Od začiatku Medzinárodného festivalu krátkych filmov v Oberhausene v polovici 50. rokov mali v jeho programe zásadné postavenie filmy z Československa. Nielen preto, že sa festival rozhodol pod heslom „Cesta k susedom“ stavať mosty medzi kinematografiami Východu a Západu, ale aj preto, že práve filmy z Barrandova a Koliby boli medzi divákmi i kritikmi veľmi obľúbené a pravidelne tu získavali ceny. Festival sa stal prominentnou platformou pre filmy československej novej vlny a nadviazal dlhodobé priateľské vzťahy s tvorcami, zástupcami štúdií a novinármi z Prahy i Bratislavy, ako aj s filmovou školou FAMU a festivalom v Karlových Varoch. Len málo iných politických udalostí zasiahlo festival tak tvrdo ako potlačenie Pražskej jari v roku 1968 a následný represívny proces normalizácie. Aj keď boli filmy z Prahy a Bratislavy oficiálne uvádzané v Oberhausene pod hlavičkou národného programu ČSSR, zostavovatelia programu Will Wehling a Hilmar Hoffmann si stále viac uvedomovali rivalitu medzi dvoma produkčnými centrami. Splnenie všetkých požiadaviek a zabezpečenie projekcií pre výberovú komisiu festivalu, ktorá zvyčajne navštívila Prahu a Bratislavu v januári, si vyžadovalo veľa diplomacie a delikátnosti.
Bratislavský dvojprogram je výsledkom spoločného výskumu Martina Kaňucha (SFÚ) a Tobiasa Heringa, nezávislého filmového kurátora z Berlína, vedúceho archívneho projektu re-selected na festivale v Oberhausene. Zamerali sa na obdobie od začiatkov novej vlny po koniec 80. rokov, s tým že sledovali najmä to ako sa meniaca politická agenda zrkadlila v politikách filmu a festivalových programoch. Dialóg bude pokračovať v spoločne pripravovanom programe pre 66. ročník MFKF Oberhausen v máji 2020.
Tobias Hering, Martin Kaňuch
re-selected je spoločný projekt festivalu v Oberhausene a Arsenalu – Inštitútu pre Film a video umenie. Je súčasťou „Archive außer sich,“ spolupráce s Domom svetových kultúr, s podporou Federálneho úradu pre umenie a médiá v rámci „Nová abeceda,“ založenom na uznesení Nemeckého spolkového snemu.
Výročia osobností: Stanislav Szomolányi (VO)
Január 2020: Výročia: Stanislav Szomolányi; Slnko v sieti; Pre mňa nehrá blues; Panna zázračnica; Génius; Javor a Juliana; Penelopa; A pobežím až na kraj sveta
14. januára tohto roku sa dožíva 85 rokov jeden z najvýznamnejších slovenských kameramanov Stanislav Szomolányi. V rokoch 1953 – 1958 absolvoval štúdium kamery na FAMU v Prahe. Na začiatku svojej profesionálnej kariéry pôsobil v Štúdiu dokumentárnych filmov v Bratislave. V pásme Výročia: Stanislav Szomolányi premietneme výber krátkometrážnych dokumentov z rokov 1958 – 1963, na ktorých výrobe sa podieľal ako kameraman. Už v tom období nadviazal dlhotrvajúcu spoluprácu s režisérom Štefanom Uhrom. Práve ich spoločné filmy tvoria aj kostru nášho cyklu. Slnko v sieti sa stalo medzníkom v československej kinematografii do veľkej miery aj vďaka Szomolányiho práci. Film je dodnes považovaný za jeden zo zásadných spúšťačov obdobia známeho v dejinách kinematografie ako československá nová vlna. Szomolányiho kameramanské videnie a riešenia nezameniteľným spôsobom prispeli k vizuálnej poézii filmu. Aj v Panne zázračnici sa tvorcovia usilovali o poetické ladenie filmu, ale inej proveniencie, skôr ovplyvnené motívmi čerpajúcimi zo surrealistického svetonáhľadu. Génius je svojráznou satirou ľudských pokleskov a nedostatkov, tentoraz nakrútenou už vo farbe. Javor a Juliana je zase vizuálne pôsobivým prerozprávaním ľudovej balady. Z neskoršej Szomolányiho spolupráce so Štefanom Uhrom uvedieme film Penelopa. Do výberu sme zaradili aj dva filmy, ktoré Szomolányi nakrútil s inými režisérmi. Pre mňa nehrá blues Jozefa Medveďa z roku 1964 rozpráva príbeh mladého ekonóma, ktorý sa na svojom prvom pracovisku v malom slovenskom meste dostáva pre svoju priamočiarosť a snahu využívať nové postupy do pracovných a osobných konfliktov. Napokon A pobežím až na kraj sveta (r. Peter Solan, 1979) rozpráva o dvanásťročnom dievčati s vrodenou telesnou chybou, ktoré oveľa citlivejšie pozoruje svet okolo seba a iba opatrne nadväzuje nové priateľstvá. Stanislav Szomolányi v roku 1990 založil a viedol Katedru kamery na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave, kde sa dlhodobo podieľal na výchove mladších generácií slovenských kameramanov. V roku 2005 bol ocenený štátnym vyznamenaním Pribinov kríž III. triedy a v roku 2006 národnou filmovou cenou Slnko v sieti za výnimočný prínos slovenskej kinematografii.
Filmotéka je samostatná programová zložka Kina Lumière. Jej program zostavujú filmoví kurátori, zamestnanci Slovenského filmového ústavu (SFÚ): Michal Michalovič, Rastislav Steranka a Richard Šteinhübel. Pri koncipovaní programu spolupracujú s poprednými odborníkmi z oblasti filmovej histórie. Do programu sú zaraďované predovšetkým tituly z fondov Národného filmového archívu SFÚ. Tieto tituly sú uvádzané z archívnych 35 mm kópií, prípadne z digitálnych nosičov (pokiaľ filmy prešli procesom digitalizácie). Program Filmotéky je z veľkej časti prezentovaný v Študijnej sále SFÚ (K3). Študijná sála sa riadi pravidlami Medzinárodnej federácie filmových archívov (FIAF), ktorej je SFÚ členom od roku 2001.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Všeobecné obchodné podmienky pri ONLINE nákupe
Úvodné ustanovenia a definície pojmov
Tieto obchodné podmienky pre nákup vstupeniek cez internet (ďalej len „Obchodné podmienky“) platia pri nákupe vstupeniek na filmové, kultúrne a spoločenské alebo aj iné predstavenie prevádzkované spoločnosťou Slovenský filmový ústav, (ďalej len „Prevádzkovateľ“), a to len pri nákupe vstupeniek prostredníctvom internetovej stránky www.kino-lumiere.sk. Tieto Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti Prevádzkovateľa a kupujúceho (ďalej len „Zákazník“).
„Vstupenka“ je vstupenka zakúpená, a zároveň vytlačená v pokladniach prevádzky prevádzkovaných Prevádzkovateľom (ďalej len „Kino“).
„mailTicket“ je vstupenka zakúpená prostredníctvom internetovej stránky www.kino-lumiere.sk a jej podstránok s unikátnym čiarovým kódom, vytlačená Zákazníkom, alebo vstupenka vo formáte PDF s unikátnym čiarovým kódom predložená Zákazníkom uvádzačovi pred vstupom do Kina prostredníctvom prenosného elektronického zariadenia (mobilným telefónom, tabletom a pod.). Vstupenka s unikátnym čiarovým kódom je súčasťou potvrdzujúceho e-mailu, ktorý bude doručený Zákazníkovi vždy po objednaní a úhrade vstupenky cez internetovú stránku www.kino-lumiere.sk . Čiarovým kódom sa Zákazník preukáže pred vstupom do sály alebo na konkrétne predstavenie. Možno ho naskenovať z mobilného zariadenia alebo predložiť vo vytlačenej forme. Kód musí byť čitateľný a nepoškodený. Zákazník preberá zodpovednosť za nešírenie vstupenky, aby tak zabránil jej prípadnému zneužitiu.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@ticketware.sk, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť Besteron a.s. (ďalej len “Besteron”), sídlo Teslova 20, 821 02 Bratislava, IČO: 47866233, DIČ: 2024127963. Spoločnosť Ticketware SE zabezpečuje predaj a vyúčtovanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana)
Besteron poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na Besteron prostredníctvom telefonickej linky 02/33 52 76 75 (po-pia 08 - 16h, víkendy a sviatky 08 - 20h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese helpdesk@besteron.sk, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od Besteronu.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
„Orgán dohľadu“ je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika (www.soi.sk).
Zákazník súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe strany záväzné. V prípade potreby môže Zákazník kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom e- mailu kinolumiere@sfu.sk
Spôsob zakúpenia a doručenia vstupenky
Zákazník si môže zakúpiť elektronicku vstupenku (dalej len mailTicket) na konkrétne predstavenie prostredníctvom našej internetovej stránky www.kino-lumiere.sk po výbere filmu a času s presmerovaním na internetovú stránku system.cinemaware.eu a zaplatiť za mailTicket cenu vstupenky, podľa vytvorenej objednávky prostredníctvom služby Besteron.
mailTicket je možné zakúpiť najneskôr 30 minút pred začiatkom požadovaného predstavenia uvedeného v programe kina. Neskôr si Zákazník môže kúpiť v pokladni kina iba Vstupenky na neobsadené miesta.
Po výbere a označení konkrétneho predstavenia Zákazník označí počet dospelých a počet zľavnených mailTicketov, zvolí miesto a druh (obyčajný, Deti, študenti, seniori, ZŤP) a sedadlo vstupenky, Zákazník pokračuje ku kroku zaplatiť online. Zákazníkovi sa zároveň zobrazí celková kúpna cena mailTicket, ktorú je po potvrdení Objednávky v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE” (s povinnosťou platby) povinný uhradiť. Uvedená kúpna cena je aktuálnou cenou pre objednané mailTicket a je cenou konečnou, t.j. vrátane DPH a prípadných poskytnutých zliav. Zákazník vyjadrí súhlas s obchodnými podmienkami.
Po potvrdení objednávky mailTicket v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE“ je Zákazník presmerovaný do zabezpečenej platobnej brány Besteron, prostredníctvom ktorej vykoná úhradu. Úhradu je potrebné vykonať v časovom limite do 15 minút, ktorý sa odpočítava od okamihu začatia procesu platby presmerovaním na platobnú bránu. Po vypršaní časového limitu 15 minút nebude začatá objednávka dokončená.
Po uskutočnení úspešnej platby prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány Besteron v časovom limite 15 minút bude Zákazník opäť presmerovaný na internetovú stránku system.cinemaware.eu pre vygenerovanie a zobrazenie mailTicket. Objednávka bude úspešne dokončená len v prípade, ak Zákazník vyčká na presmerovanie na internetové stránky system.cinemaware.eu a zobrazí sa mui jeho mailTicket na obrazovke. Následne mu bude doručený mailTicket na správne zadaný a funkčný email. V prípade, ak Zákazník nevyčká na presmerovanie a nezadal správny a funkčný email pre doručenie mailTicket, Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za nedokončenie objednávky a Zákazník si musí uplatniť reklamáciu realizovanej úhrady v banke.
Po realizovaní úhrady kúpnej ceny mailTicket a úspešnom dokončení objednávky bude Zákazníkovi odoslaný potvrdzujúci e-mail na ním zadanú platnú a funkčnú e- mailovú adresu, ktorý obsahuje unikátny čiarový kód a variabilný symbol a platný mailTicket vo formáte PDF oprávňujúci na vstup do sály (slúži ako vstupenka). Pre daňové účely, slúži mailTicket ako daňový doklad.
Platba je zrealizovaná iba vtedy, ak Zákazník dostane od Prevádzkovateľa potvrdenie o zaplatení podľa predchádzajúceho bodu správou na e - mailovú adresu zadanú v objednávke.
Unikátny čiarový kód v mailTicket je platný iba raz, tzn. že pri akomkoľvek ďalšom predložení čiarového kódu sa na takto predložený mailTicket nebude prihliadať a na jeho základe nebude povolený vstup do kinosály, a to bez ohľadu na to, kto vyššie uvedený mailTicket predloží.
Zákazník je povinný, pokiaľ si uplatňuje nárok na poskytnutie zľavneného vstupného, preukázať oprávnenosť nároku na zľavnený mailTicket pred vstupom do kinosály predložením platného dokladu, ktorá oprávňuje držiteľa k zľave. Kumulácia jednotlivých zliav nie je možná. V prípade, že Zákazník nepreukáže nárok na zľavnený mailTicket, bude mailTicket považovaný za neplatný, nepovolí sa vstup do kinosály a nevznikne nárok na vrátenie zaplatenej ceny mailTicket. Prevádzkovateľ poskytuje možnosť doplatenia rozdielu v cene zo zľavnenej vstupenky na cenu za dospelého, čo môže urobiť zákazník v pokladni kina. Zľavneným vstupným sa na účely týchto Obchodných podmienok považuje iba vstupné podľa platného cenníka.
Odstúpenie od zmluvy
Predaj mailTicketov na filmové a iné predstavenie sa považuje za zmluvu súvisiacu s poskytovaním služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, podľa ktorej sa Prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote a z toho dôvodu Zákazník nemôže, v zmysle § 7 ods. 6 písm. k) zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, odstúpiť od zmluvy.
Reklamácie
Prevádzkovateľ zodpovedá za vady poskytovanej služby, prípadne predávaného tovaru podľa ustanovení príslušných právnych predpisov, najmä ustanovenia § 420 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
Reklamovať poskytnutú službu, t.j. predstavenie, na ktoré bol mailTicket zakúpený, je možné za podmienok stanovených reklamačným poriadkom Prevádzkovateľa, ktorý sa nachádza na internetovej stránke www.kino-lumiere.sk a v priestoroch prevádzky.
Osobné údaje a ich ochrana
Prevádzkovateľ zabezpečuje ochranu osobných údajov kupujúceho v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webovej stránke Prevádzkovateľa. Zákazník berie na vedomie, že je povinný Prevádzkovateľovi poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať Prevádzkovateľa o každej zmene svojich osobných údajov. Zákazník potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne. Zákazník pri odoslaní objednávky potvrdí, že v súlade so zákonom mu bolo poskytnuté poučenie týkajúce sa ochrany osobných údajov, a to aktivovaním príslušnej funkcie na webovej stránke Prevádzkovateľa.
Alternatívne riešenie sporov
Pokiaľ Zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom emailu na kinolumiere@sfu.sk ). Ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Orgán dohľadu - Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, internetová adresa:www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.economy.gov.sk).
6.2 Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránkeec.europa.eu/consumers/odr/.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1 Tieto Obchodné podmienky platia pre Zákazníka v rozsahu a znení uvedenom na internetových stránkach Prevádzkovateľa v deň zakúpenia elektronickej vstupenky mailTicket Zákazníkom.
7.2 Aktivovaním príslušnej funkcie pred zakúpením mailTicket kupujúci potvrdí, že sa s týmito Obchodnými podmienkami oboznámil, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu, súhlasí s nimi a je nimi viazaný. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo v zákonnom rozsahu meniť tieto Obchodné podmienky pre nákup mailTicket cez internet, prípadne ich časť.
7.3 Akékoľvek zmeny týchto Obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom uvedeným v aktualizovanom znení.
7.4 Na vzťahy výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa aplikujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.