Réžia: | Björn Kämmerer, Anna Vasof, Rainer Kohlberger, Katharina Schaar |
Dĺžka: | 61 minút |
Réžia: Björn Kämmerer, Anna Vasof, Rainer Kohlberger, Katharina Schaar, Sigfried A. Fruhauf, Alexander Gratzer, Lukas Marxt, Veronika Schubert
Pestrý výber najnovších rakúskych experimentálnych filmov opäť raz vypovedá o veľkej rozmanitosti metód, estetických vlastností a obsahovej náplne mladej avantgardnej kinematografie v Rakúsku: desať vybraných filmov siaha od filmového minimalizmu až po abstraktné digitálne svety, geometrické tradície, umelecké či filmové historické štúdie, politické a sociálnokritické perspektívy pripomínajúce Goyu a Loriota či odbočky k určitým neslávnym zobrazeniam rakúskej domácej politiky. Osobitý, zábavný a miestami kritický pohľad na okolitý svet, ktorý podnieti myseľ aj zmysly.
Daniel Ebner/VIS Vienna Shorts
Untitled
r. Björn Kämmerer / 2016 / Rakúsko / 4 min. / 35mm / nemý
Kämmerer využíva pri svojej tvorbe každodenné predmety a premieňa ich na niečo nové prostredníctvom zobrazeného detailu, perspektívy kamery či pohybov pred kamerou. Vytvára súhru abstraktných foriem, ktoré sú konkrétnejšie, než sa zdá; rytmus a zvuk tvorí nemými pohyblivými obrazmi a na plátne roztancúva jednofarebné čiary a tvary.
Trilogy of Leaving
r. Anna Vasof / 2016 / Rakúsko / 4,5 min. / 2D / bez slov
Základom animácií Anny Vasof je vizuálne a predmetné umenie. Obrázky umiestňuje na dáždnik pripomínajúci stroboskop. Vtáčie pierka postrihá nožnicami a tie sa začnú trepotať, keď sa snímky prehrajú jedna za druhou. Odtlačky prstov sa premenia na nekonečnú jazdu tunelom. Videá sa delia o fascinujúci moment, keď sa zrýchľovanie ich obrázkov preklenie do plynulej animácie.
Keep that dream burning
r. Rainer Kohlberger / 2017 / Nemecko, Rakúsko / 8 min. / 2D / bez slov
Rainer Kohlberger sa cíti v abstraktných digitálnych svetoch ako doma. Na začiatku svojich filmov sa v nich snaží zorientovať, prípadne ich vytvára. Tento film však neotvára digitálny, ale skutočný obraz skrývajúci sa za stenou hluku. Načrtáva štruktúry, povrchy a konkrétne výjavy bez toho, aby ich úplne odhalil, vďaka čomu sa publikum ponára ešte hlbšie do čiernobieleho delíria.
Transparent
r. Katharina Schaar / 2016 / Rakúsko / 2 min. / 2D / bez slov
Goyov provokatívny ženský akt s názvom Nahá Maja (1797) a jeho náprotivok Oblečená Maja sú základom diela Kathariny Schaar. Tieto dva obrazy sú v rámci jedného záberu opätovne usporiadané ako tableau vivant, živý obraz, a rozšírené prostredníctvom zmeny rodových úloh. Úvaha o identite, sexualite a obrazových tradíciách.
When Time Moves Faster
r. Anna Vasof / 2016 / Grécko, Kanada, Rakúsko / 6,5 min. / 2D / bez slov
Anna Vasof neobyčajnými experimentmi oživuje fascináciu pohyblivými obrazmi spred čias filmu. Každodennými predmetmi či procesmi vykúzľuje mechanizmy, ktoré vytvárajú filmovú ilúziu. Pozorovať, ako chystá štyri doslova animované sekvencie, len znásobuje ich čaro. Film hodný úžasu.
Fuddy Duddy
r. Sigfried A. Fruhauf / 2016 / Rakúsko / 5 min. / 2D / bez slov
Základom Fruhaufovho najnovšieho experimentálneho filmu sú čierno-biele pravé uhly a štvorce. Neodmysliteľne regulatívnu silu čiarových štruktúr roztavuje v búrke mreží. Rozrušuje pohľad a zároveň ho priťahuje na plátno. „Fuddy Duddy sa ujíma motívu mreží, vyhadzuje ho do povetria a narúša poriadok.“ (Siegfried A. Fruhauf).
Espresso
r. Alexander Gratzer / 2016 / Rakúsko / 5,5 min. / 2D / OV (nem.) + AT + eST
„Čašník! Ešte jedno espresso, prosím.“ Objednávka zaznie, no bez akejkoľvek reakcie. Čas plynie za zvuku gitary, ktorý len prehlbuje pocit nehybnosti. Melancholicko-minimalistická a uštipačno-filmovoanalytická kaviarenská satira, ktorá celá stojí na čierno-bielych detailoch. Loriotovská presnosť sa snúbi s viedenským spomalením. Skutočné potešenie.
Circular Inscription
r. Lukas Marxt / 2016 / Nemecko, Rakúsko / 7 min. / 2D / bez slov
Vyschnuté jazero El Mirage v kalifornskej Mohavskej púšti je populárnym miestom nakrúcania hollywoodskych filmov či automobilových pretekov a zároveň je úzko prepojené s umeleckohistorickým hnutím land artu. Lukas Marxt tieto tradície spája v zobrazení vozidla, ktoré na pozadí nádhernej púšte kreslí kruhy do piesku. Pominuteľný výjav.
V prvej línii | First and Foremost | In erster Linie
r. Veronika Schubert/ 2016 / Rakúsko / 5,5 min. / 2D / OV (nem.) + AT + eST
Pred očami sa nám striedajú nepolapiteľné tvary pripomínajúce geografické hranice. Ide o imaginárne mapy, ktoré pochádzajú z formácií mrakov obkreslených a vyrytých do vyše 3 000 sklených tabúľ. Veronika Schubert ich následne časozberne zaznamenala. Hudbu k filmu tvorí koláž politických a mediálnych klišé týkajúcich sa utečencov, ktorí prišli do Rakúska v lete roku 2015. Zdokumentované preťaženie.
The Fifth Wall
r. Florian Kindlinger, Peter Kutin / 2017 / Rakúsko / 13 min. / 2D
Jadrom tohto filmu je obrovská nepriestrelná sklená tabuľa vystavovaná manipulácii, streľbe či ohňu. Film Floriana Kindlingera a Petra Kutina má silný vizuálny účinok; otvára diskusiu o oddelení skutočného sveta od jeho zobrazenia. V akom zmysle na nás ešte stále vplývajú ľudské reality z opačnej strany obrazoviek a displejov? Riešením problému je možno prebúrať sa cez „piatu“ stenu. Pozoruhodné a značne politické dielo.
Vysvetlivky:
eST - elektronicky klikané slovenské titulky
Dĺžka: 61 min
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
Réžia: Björn Kämmerer, Anna Vasof, Rainer Kohlberger, Katharina Schaar, Sigfried A. Fruhauf, Alexander Gratzer, Lukas Marxt, Veronika Schubert
Pestrý výber najnovších rakúskych experimentálnych filmov opäť raz vypovedá o veľkej rozmanitosti metód, estetických vlastností a obsahovej náplne mladej avantgardnej kinematografie v Rakúsku: desať vybraných filmov siaha od filmového minimalizmu až po abstraktné digitálne svety, geometrické tradície, umelecké či filmové historické štúdie, politické a sociálnokritické perspektívy pripomínajúce Goyu a Loriota či odbočky k určitým neslávnym zobrazeniam rakúskej domácej politiky. Osobitý, zábavný a miestami kritický pohľad na okolitý svet, ktorý podnieti myseľ aj zmysly.
Daniel Ebner/VIS Vienna Shorts
Untitled
r. Björn Kämmerer / 2016 / Rakúsko / 4 min. / 35mm / nemý
Kämmerer využíva pri svojej tvorbe každodenné predmety a premieňa ich na niečo nové prostredníctvom zobrazeného detailu, perspektívy kamery či pohybov pred kamerou. Vytvára súhru abstraktných foriem, ktoré sú konkrétnejšie, než sa zdá; rytmus a zvuk tvorí nemými pohyblivými obrazmi a na plátne roztancúva jednofarebné čiary a tvary.
Trilogy of Leaving
r. Anna Vasof / 2016 / Rakúsko / 4,5 min. / 2D / bez slov
Základom animácií Anny Vasof je vizuálne a predmetné umenie. Obrázky umiestňuje na dáždnik pripomínajúci stroboskop. Vtáčie pierka postrihá nožnicami a tie sa začnú trepotať, keď sa snímky prehrajú jedna za druhou. Odtlačky prstov sa premenia na nekonečnú jazdu tunelom. Videá sa delia o fascinujúci moment, keď sa zrýchľovanie ich obrázkov preklenie do plynulej animácie.
Keep that dream burning
r. Rainer Kohlberger / 2017 / Nemecko, Rakúsko / 8 min. / 2D / bez slov
Rainer Kohlberger sa cíti v abstraktných digitálnych svetoch ako doma. Na začiatku svojich filmov sa v nich snaží zorientovať, prípadne ich vytvára. Tento film však neotvára digitálny, ale skutočný obraz skrývajúci sa za stenou hluku. Načrtáva štruktúry, povrchy a konkrétne výjavy bez toho, aby ich úplne odhalil, vďaka čomu sa publikum ponára ešte hlbšie do čiernobieleho delíria.
Transparent
r. Katharina Schaar / 2016 / Rakúsko / 2 min. / 2D / bez slov
Goyov provokatívny ženský akt s názvom Nahá Maja (1797) a jeho náprotivok Oblečená Maja sú základom diela Kathariny Schaar. Tieto dva obrazy sú v rámci jedného záberu opätovne usporiadané ako tableau vivant, živý obraz, a rozšírené prostredníctvom zmeny rodových úloh. Úvaha o identite, sexualite a obrazových tradíciách.
When Time Moves Faster
r. Anna Vasof / 2016 / Grécko, Kanada, Rakúsko / 6,5 min. / 2D / bez slov
Anna Vasof neobyčajnými experimentmi oživuje fascináciu pohyblivými obrazmi spred čias filmu. Každodennými predmetmi či procesmi vykúzľuje mechanizmy, ktoré vytvárajú filmovú ilúziu. Pozorovať, ako chystá štyri doslova animované sekvencie, len znásobuje ich čaro. Film hodný úžasu.
Fuddy Duddy
r. Sigfried A. Fruhauf / 2016 / Rakúsko / 5 min. / 2D / bez slov
Základom Fruhaufovho najnovšieho experimentálneho filmu sú čierno-biele pravé uhly a štvorce. Neodmysliteľne regulatívnu silu čiarových štruktúr roztavuje v búrke mreží. Rozrušuje pohľad a zároveň ho priťahuje na plátno. „Fuddy Duddy sa ujíma motívu mreží, vyhadzuje ho do povetria a narúša poriadok.“ (Siegfried A. Fruhauf).
Espresso
r. Alexander Gratzer / 2016 / Rakúsko / 5,5 min. / 2D / OV (nem.) + AT + eST
„Čašník! Ešte jedno espresso, prosím.“ Objednávka zaznie, no bez akejkoľvek reakcie. Čas plynie za zvuku gitary, ktorý len prehlbuje pocit nehybnosti. Melancholicko-minimalistická a uštipačno-filmovoanalytická kaviarenská satira, ktorá celá stojí na čierno-bielych detailoch. Loriotovská presnosť sa snúbi s viedenským spomalením. Skutočné potešenie.
Circular Inscription
r. Lukas Marxt / 2016 / Nemecko, Rakúsko / 7 min. / 2D / bez slov
Vyschnuté jazero El Mirage v kalifornskej Mohavskej púšti je populárnym miestom nakrúcania hollywoodskych filmov či automobilových pretekov a zároveň je úzko prepojené s umeleckohistorickým hnutím land artu. Lukas Marxt tieto tradície spája v zobrazení vozidla, ktoré na pozadí nádhernej púšte kreslí kruhy do piesku. Pominuteľný výjav.
V prvej línii | First and Foremost | In erster Linie
r. Veronika Schubert/ 2016 / Rakúsko / 5,5 min. / 2D / OV (nem.) + AT + eST
Pred očami sa nám striedajú nepolapiteľné tvary pripomínajúce geografické hranice. Ide o imaginárne mapy, ktoré pochádzajú z formácií mrakov obkreslených a vyrytých do vyše 3 000 sklených tabúľ. Veronika Schubert ich následne časozberne zaznamenala. Hudbu k filmu tvorí koláž politických a mediálnych klišé týkajúcich sa utečencov, ktorí prišli do Rakúska v lete roku 2015. Zdokumentované preťaženie.
The Fifth Wall
r. Florian Kindlinger, Peter Kutin / 2017 / Rakúsko / 13 min. / 2D
Jadrom tohto filmu je obrovská nepriestrelná sklená tabuľa vystavovaná manipulácii, streľbe či ohňu. Film Floriana Kindlingera a Petra Kutina má silný vizuálny účinok; otvára diskusiu o oddelení skutočného sveta od jeho zobrazenia. V akom zmysle na nás ešte stále vplývajú ľudské reality z opačnej strany obrazoviek a displejov? Riešením problému je možno prebúrať sa cez „piatu“ stenu. Pozoruhodné a značne politické dielo.
Vysvetlivky:
eST - elektronicky klikané slovenské titulky
Krajina pôvodu:
Jazyková verzia:
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.