Berlín, symfónia veľkomesta

DVDOR15
Réžia:Walter Ruttmann
Dĺžka:65 minút

Berlín, symfónia veľkomesta

Walter Ruttmann; Walter Ruttmann, verzie: OR,

+ prednáška: Filmové avantgardy

Réžia: Walter Ruttmann • Scenár: Walter Ruttmann • Kamera: Karl Freund, Reimar Kuntze, Wilhelm Lehne, Rudolph Rathmann, Paul Holzki

Walter Ruttmann, priekopník nemeckého absolútneho filmu, nakrútil na konci 20. rokov minulého storočia dve filmové symfonické skladby. Prvú v poradí venoval mestu (Berlín, symfónia veľkomesta, 1927), druhú celému svetu (Melódia sveta, 1929). „Berlín je mladé mesto, plné neobmedzených možností,“ napísal, ideálna téma pre film ako umenie pohybu. Vo filme Berlín, symfónia veľkomesta zachytával vizuálne impresie denného i nočného života metropoly.

Prednáška: FILMOVÉ AVANTGARDY 9. 12. 2019

Po prvej svetovej vojne si film kladie pred seba aj poslednú métu: stať sa umením. Znamená to, že v Európe sa dobrovoľne vzdáva toho, čo práve v USA dosiahol. Ide o krátke a slobodné obdobie, keď ešte starý kontinent dokáže spochybniť to, o čom sa snaží Hollywood presvedčiť svet do dnešných dní: myšlienku, že film je v podstate epické rozprávanie, a že patent na toto rozprávanie drží práve Hollywood. Film v poňatí Ejzenštejna je skôr drámou, Berlín, symfónia veľkomesta ukáže, ako film môže byť hudbou, abstraktný film a expresionizmus sa oprú zase o jeho výtvarnú stránku.

Dĺžka: 65 min

Krajina pôvodu:

  • Nemecko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia

+ prednáška: Filmové avantgardy

Réžia: Walter Ruttmann • Scenár: Walter Ruttmann • Kamera: Karl Freund, Reimar Kuntze, Wilhelm Lehne, Rudolph Rathmann, Paul Holzki

Walter Ruttmann, priekopník nemeckého absolútneho filmu, nakrútil na konci 20. rokov minulého storočia dve filmové symfonické skladby. Prvú v poradí venoval mestu (Berlín, symfónia veľkomesta, 1927), druhú celému svetu (Melódia sveta, 1929). „Berlín je mladé mesto, plné neobmedzených možností,“ napísal, ideálna téma pre film ako umenie pohybu. Vo filme Berlín, symfónia veľkomesta zachytával vizuálne impresie denného i nočného života metropoly.

Prednáška: FILMOVÉ AVANTGARDY 9. 12. 2019

Po prvej svetovej vojne si film kladie pred seba aj poslednú métu: stať sa umením. Znamená to, že v Európe sa dobrovoľne vzdáva toho, čo práve v USA dosiahol. Ide o krátke a slobodné obdobie, keď ešte starý kontinent dokáže spochybniť to, o čom sa snaží Hollywood presvedčiť svet do dnešných dní: myšlienku, že film je v podstate epické rozprávanie, a že patent na toto rozprávanie drží práve Hollywood. Film v poňatí Ejzenštejna je skôr drámou, Berlín, symfónia veľkomesta ukáže, ako film môže byť hudbou, abstraktný film a expresionizmus sa oprú zase o jeho výtvarnú stránku.

Krajina pôvodu:

  • Nemecko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia